2018-04-19

Közös értékelés: S. J. Kincaid: A kárhozott (A kárhozott 1.)



Sziasztok!
Már megint garázdálkodtunk egy kicsit Rétával, a HaBár, a könyves kocsma pultos lányával. Mit is jelent ez? Azt, hogy ismét elolvastunk közösen egy könyvet, most pedig jól ki is tárgyaltuk. Korábban már csináltunk egy ilyen garázdaságot, mégpedig Gabirella Eld: Remények Jordan számára könyvével (ITT), és akkor nagyon megtetszett, szóval érkezik az újabb adag közös értékelés. A könyvet köszönöm szépen a Twister Media Kiadónak!
Fülszöveg:
A kárhozott könyörtelen.
A kárhozott legyőzhetetlen.
A kárhozottnak egyetlen feladata van: hogy öljön azért a személyért, akiért létrehozták.
Nemezist arra teremtették, hogy egy galaktikus szenátor leányát, Sidoniát védelmezze. Egymás mellett nőttek fel, de semmilyen értelemben nem testvérei egymásnak. Nemezis boldogan adná az életét Sidoniáért, és ezt is várják tőle. Ölne is érte, annyi életet oltana ki a védelmében, amennyi csak szükséges.
Amikor az őrült császár értesül arról, hogy Sidonia atyja felkelést szított ellene, a szenátor leányát a Galaktikus Udvarba rendeli. Túszként kell szolgálnia az apja ellen. Nemezis csak egy módon óvhatja meg Sidoniát: ha Sidoniává válik.
Nemezis, a gyilkológép magát Sidoniának álcázva elutazik a császári udvarba, ahol korrupt politikusok és kétszínű szenátorok gyermekeinek körében kell eljátszania a szerepét. A viperafészek minden zuga újabb veszélyt rejt, de Nemezis nem vetheti be ellenük valódi képességeit: mindent kockára tenne azzal, ha leleplezné a titkát.
Amíg a birodalom egyre repedezik és mind jobban fenyegeti a nyílt lázadás, Nemezis megtanulja, hogy több rejtezik benne, mint csupán gyilkos ereje. Igazabb emberségre lel önmagában, mint amilyet a valódi emberek többségénél tapasztal. A veszélyek, akciók és intrikák árnyékában talán épp ez az emberség lesz az, ami megmenti az életét – és a birodalmat.
Könyvinformációk:
Kiadó: Twister Media
Eredeti megjelenés éve: 2016
Magyar megjelenés éve: 2017
Oldalszám: 480 oldal
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155631283
Fordította: Bodóné Hofecker Zsuzsanna
Megjelenés időpontja: 2017. június 13.
Sorozat: A kárhozott
Függővég: igen
ITT megvásárolható
Kedvenc idézetek:
„– Igen. Könnyebb dolgod. Előre determinált volt a létezésed célja, most pedig már nem az. Most neked is meg kell birkóznod ugyanazokkal a kérdésekkel, mint mindenki másnak. Mi lesz velem utána? Mit tegyek most? Rémisztő lehet ráébredni, hogy ezentúl a saját döntéseiden múlik a sorsod.”
„– … A legjobb barátom vagy, és szeretlek, Nemezis. Ezek az érzéseim nem lesznek értéktelenek csak azért, mert irántad érzem őket. Meglehet, az, hogy szeretlek, bármi is légy, még többet is ér, hiszen senki nem kényszerített az érzelemre, csak megtörtént, és kész. Úgy döntöttem, hogy szeretni foglak. Úgy döntöttem, hogy törődöm veled, akármi történjék, és ezt nem veheted el tőlem.”
“Gyakran hiszem azt, hogy a hatalom a világegyetem legkárosabb kábítószere. Eltorzítja mindenki jellemét, aki vágyik rá, és akinek van, egyaránt.”
„Ha valaki most szörnyetegek nászát látta bennünk, annak igaza lehetett. Tyrus és én is a magunk külön módján skorpiók voltunk – félelmes lények, akik az elmúlt időkben egymás hátán keltek át a legádázabb folyókon. Tudunk marni, ha kell, de együtt, egymással úszni is. Talán egy skorpiót csak egy skorpió menthet meg a haláltól. Bármi is állt előttünk, ketten együtt várjuk be azt a világegyetem fölé magasodva, és jaj annak, aki az utunkba áll.”

Történet:
A történet a jövőben, főleg az űrben játszódik, ahol az emberiség életét a vallás határozza meg. A társadalom két részre szakad, akik támogatnák a technológiai fejlődést, és akik tiltanak mindennemű újítást. Az Impyrean család titokban a technológia fejlődését támogatja, de mások, a külvilág felé istenfélőnek mutatják magukat. Ebben a világban létrehoztak egy olyan élőlényt, aminek nincs saját akarata, csak egy cél vezérli. Megvédeni azt, akinek szánták. Ő a kárhozott. A kárhozottak létezését a császár betiltotta. Az Impyrean család nem hajlandó megválni saját kárhozottjától. Sidonia von Impyrean számára a kárhozottja jelenti az egyetlen barátot, és foggal körömmel ragaszkodik hozzá. Egy napon a császári parancs szerint, Sidonianak a Galaktikus Udvarba kell utaznia. Ekkor elkezdődött a spekuláció Donia családjában, hogy miként lehetne ezt megúszni. Ekkor jött jól az eltitkolt kárhozott, Nemezis. Nemezis vállalja magára azt a feladatot, hogy helyettesíti Doniát a Chrysanthemumban, ehhez viszont rengeteg átalakításon kell átesnie, nem csak testileg. El kell hitetni mindenkivel, hogy valóban Sinodia von Impyreannal állnak szembe, aki egy valódi helionita. Ez azonban egy kárhozottnak nagy megmérettetés. Arra azonban senki nem tudta felkészíteni, ami az udvarban fogadja Nemezist.

Réta: Hát ez a nap is lejött! Jól elhúztuk ezt a bejegyzést Dorka! Nagyrészt miattam, de most aztán jól kivesézzük ezt a könyvet! Kezdjük a borítóval! Mit a véleményed róla?

Dorka: Már alig vártam, hogy elérkezzen ez a nap, úgyhogy most nagyon boldog vagyok. A borítót imádom, tökéletesen passzol a történethez! Imádom a letisztultságát, és a pillangó szárnya. Egyszerűen fantasztikus. Neked mi a véleményed róla? Te is olyan szerelmes vagy a borítóba, mint én is?

Német borító

Orosz borító

Spanyol borító

Francia borító

Angol borító

Ukrán borító

Szerb borító
Réta: Igen, engem eleinte a borító vett meg magának, ezt be kell vallanom. Azután néztem meg, kb. miről is van szó, hogy már belezúgtam a pillangós borítóba. Szeretem a pillangókat, van egy csomó mágneses díszem is olyan. Amúgy ez a pillangó, ami a borítón van, nagyon erős szimbolikával rendelkezik, simán bele tudom képzelni Nemezis karakterét. A harcos kárhozott, aki egy örökös bőrébe bújik. Nagyon találó! Mit gondolsz Donia és Nemezis kapcsolatáról?

Dorka: Én teljesen meg voltam győződve róla az elejétől kezdve, hogy Donia többként tekint Nemezisre. De úgy voltam vele, hogy biztos csak én romantikus lelkem akart többet belemagyarázni. Aztán mikor a császár unokatestvére, Tyrus is a képbe került, el is hessegettem ezeket a gondolatokat, hiszen akkor már ott volt az őrült császár-jelölt. Te viszont nem vagy romantikus fajta, így kíváncsi vagyok, hogy a fejedben milyen kapcsolat körvonalazódott Donia és Nemezis, illetve Nemezis és Tyrus között?

Réta: Hát igen, ismersz már! Donia - Nemezis szálat én feleslegesnek éreztem. Anélkül is elhittem volna, hogy nagyon fontosak egymásnak. Végig ott voltak egymás mellett az évek során, jóban rosszban. Igaz, hogy Nemezisbe belekódolták ezt, de mégis úgy gondolom, hogy nem élhetsz egy szobában a másik emberrel évekig, hogy ne alakuljon ki közöttetek kapocs. Nemezis - Tyrus szál viszont már sokkal érdekesebb. Egy szóval tudnám leírni az érzéseimet: imádtam! Végre egy YA regény, ahol nem varázsütésre alakulnak ki az érzelmek, hanem a cselekmény folyamán ismerkednem meg és alakul ki kötődés. Hihető és magával ragadó volt. Te hogy látod Tyrust? Nekem ő volt az egyik kedvenc karakterem a történetben!

Dorka: Nekem is Tyrus a kedvenc karakterem. Mikor betoppant a történetbe, éreztem, hogy több van benne, mint amennyit mutat magából. Ahogy mondtad, nagyon tetszett, hogy nem varázsütésre jött létre a szerelem. Illetve az is remek volt, hogy a karakterét sem egyik oldalról a másikra ismertem meg, hanem Nemezissel együtt. A grátisz pedig a történet legvége volt, mikor már azt hittem, hogy eléggé ismerem Tyrust, képes volt egyetlen cselekedetével mindent a feje tetejére állítani. Képes volt mindenkivel elhitetni, hogy egy őrült, ezzel pedig mindenkit ki tudott játszani. Zseniális! Te mennyire ismerted ki az őrült Tyrust, vagy Téged is meg tudott téveszteni, és csak kapkodtad a fejed vele kapcsolatban?

Réta: Én már az elejétől tudtam, hogy játszik. Érezhető volt a cselekedetein, azon, ahogy az író néha éreztette, hogy egy - egy mondat minden őrülettől mentes volt. A többi arisztokrata is levágta volna szerintem, ha nem épp tudatmódosító szerek hatása alatt lettek volna. Jó, azért ez erős túlzás volt részemről. Tyrusnak sok éves tapasztalata volt abban, hogy megjátssza önmagát a túlélés érdekében, és tökélyre is fejlesztette. Amivel engem nagyon megfogott ez a könyv, a jól felépített romantikus szál mellett, az a politikai berendezkedés volt. Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, nekem nem volt újdonság, amit felvázolt elénk, sajnos a mai világban is rengeteg vezető használja a megfélemlítést a hatalom megtartásának eszközeként, mégis nekem baromira tetszett az ábrázolás mód és a konfliktusok. Te melyik oldalon állnál? A fejlődést pártolnád vagy helionita lennél? Szeretném azt hinni magamról, hogy bátran kiállnék a technológia és a fejlődés mellett, de félek, nem lennék elég tökös hozzá. Szerintem én rejtett lázadó lennék!

Dorka: Az igazat megvallva, nem szoktam szeretni az ilyen politikai harcokat a könyvekben, de ebben valóban érdekes és jól felépített volt. A kérdésedre pedig egyszerű a válaszom: a techológiai fejlődést pártolók táborát erősíteném. Nekem a hittel az a bajom, hogy nem tudták alátámasztani, csak közölték a vezetők, hogy ebben kell hinni és pont. Ez elég unszimpatikus és a hívők részéről elég birka dolog volt csak úgy elhinni. Azok, akik a fejlődést választották látták a valódi problémát: a bolygókon élő emberek problémáit, az űrben lévő fekete lyukakat, amik képesek voltak egyik pillanatról “felzabálni” egy bolygót vagy űrhajót. Nem is tudom, hogy a hitkövetők ezeket miért nem vették észre.

Réta: Elég nagy bátorság kellett ahhoz, hogy kiálljanak a nézeteik mellett, annak ellenére is, hogy láttuk, mihez vezet, ha homokba dugjuk a fejünket. Az uralkodó nem ismer kegyelmet, és könyörtelenül eltávolítja az útból, aki keresztbe próbál tenni nekik. Biztos, hogy voltak sokan, akik a pénz és a hatalom miatt állta a Domitrian dinasztia mellett, viszont szerintem sokan rettegtek a megtorlástól. Mikor Nemezis Donia képében Chrysanthemumba lépett, már akkor kegyetlen módszerekkel meg kellett válnia egy szolgálójától. Ez a véres és szókimondó légkör végigkísérte a könyvet az elejétől a végéig. Volt olyan rész, ahol, ha filmet nézek, lehet elfordítom a fejem!

Dorka: Tény, hogy voltak benne elég kegyetlen részek. Lehet, hogy ezért is dugták a fejüket a homokba. Viszont nem csak szörnyű dolgok történtek. Ott volt például a gravitáció nélküli tánc, ami szerintem az egész történetben a legszebb, meg mikor Tyrus megmutatta az igazi arcát Nemezis felé. Ezek a részek elég romantikusra sikerültek, és jó volt fellélegezni közben. Neked mi volt a kedvenc részed?

Réta: Azt a táncot a mai napig nem teljesen tudok elképzelni! Viszont, voltam a moziban a Ready Player One-t megnézni, és abban is van egy hasonló jelenet! Tök jó volt, de nem spoilerezem le, mert tudom, hogy most olvasod! Nekem Nemezis jellemfejlődése tetszett a legjobban, ha mondhatok ilyet. Igaz, ez nem egy konkrét jelenet, de az, ahonnan indul és ahová érkezik, az az út baromira tetszik. Ezért is szeretem annyira ezt a könyvet! Az egyik nagyon kedvenc jelenetem viszont a legvégén van, amikor Tyrus megkérdezi a nagymamáját, hogy mit is ígért neki, mi lesz akkor, amikor ő lesz az uralkodó! Káröröm, ez volt az érzés, amit kiváltott belőlem! Szerinted mikor olvashatjuk a folytatást magyarul? Mire számítasz, mi lesz benne?

Dorka: Remek kérdés! A minél előbbi megjelenésnek örülnék a legjobban, hiszen olyan függővéggel ért véget, hogy legszívesebben a falnak vágtam volna a könyvet mérgemben és meglepettségemben! Hogy mire számíthatunk a következő részben? Igazából fogalmam sincs, hiszen végig olyan fordulatok voltak a könyvben, amire nem számítottam. Úgyhogy gondolom a második kötetben is hasonló csalafintaságokat fog kapni az olvasó. Mesélj, Te mire számítasz?

Réta: Igazából nem számítok semmire, mert többször megszívtam már, hogy számítottam valamire és aztán meg nem valósultak meg az elvárásaim és kevésbé, vagy egyáltalán nem tetszett egy könyv emiatt. Inkább reményeim vannak. Remélem, hogy sem Tyrus, sem Nemezis karakterét nem rontják el. Remélem, hogy a szerelmi szál nem megy át tipikus YA féle dologba, bár már ebben a részben is volt ilyen megnyilvánulás, de szerencsére hamar vége lett. Remélem, hogy izgalmas és fordulatos lesz. Remélem, hogy hasonlóan csodálatos borítót fogunk kapni. És nem utolsó sorban remélem, hogy az idei Könyvhéten már kezemben tarthatom!

Dorka: Nagyon bizakodó vagy. Bár ki ne lenne, aki olvasta a könyvet?! Remélem én is, hogy már a Könyvhétre megjelenik magyarul is.

Pontozás:
Réta:

Dorka:

Köszönjük szépen, hogy velünk tartottatok! Reméljük, hogy kedvet kaptatok a könyv elolvasásához, mert ez volt a célunk. Mint látjátok, Rétának is, és nekem is nagyon tetszett a könyv, pedig mind a ketten mást várunk el egy történettől. Ebben a sorozatnyitó-kötetben viszont minden megvan, ami szükséges egy jó történethez! Olvassátok el, érdemes!
A képek a moly.hu, a GoodReads oldalakról, és a Pinterest táblámról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése