2018-04-25

Lana Millan: Raziel (Raziel 1.)



Fülszöveg:
Ismered a viccet, amiben a bukott angyal, a KitKat-mániás démon és egy hősszerelmes bolti eladó a Tudás Könyvének keresésére indul? Nem? Nem csoda, hiszen ez nem vicc. Raziel a Tudás Könyvének őrzője, a legfelsőbb misztériumok és titkok angyala. Vagyis csak volt. Valami történt. Lélegzik és ver a szíve, miközben Nevada tűzforró sziklái között kinyitja a szemét. Emberré vált. Lehetne még ennél is rosszabb a helyzete? Lehet, és lesz is. Amikor eltűnik a Tudás Könyve üzletet ajánlanak neki: ha segít megtalálni, visszakaphatja a szárnyát. Segítőként egy pimasz démont varrnak a nyakába, hogy aztán együtt vágjanak neki Amerika vadregényes tájainak. Kalandos útjuk során Raziel felfedezi magában az elszánt harcost, a féltő barátot, és az esendő embert. Lana Millan második regénye egy izgalmas mese, ami akár igaz is lehetne.

Könyvinformációk:
Kiadó: Athenaeum
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 300 oldal
ISBN: 9789632937670
Kötés: e-könyv
Sorozat: Raziel
Függővég: igen
ITT megrendelhető
Véleményem:
Köszönöm szépen a recenziós példányt az Athenaeum Kiadónak!
Imádom az angyalos, démonos, útkeresős történeteket, ezért is kezdte el bizgatni a fantáziám ez a könyv. Aztán mikor nekiálltam, hogy elolvassam valami megfordult a fejemben. Az ilyen történetekből számomra sose elég! A Raziel pedig teljes mértékben kielégítette minden vágyam.

A könyvben megismertem Razielt, aki a Tudás angyala volt, és Beladert, aki egy démon. Ami pedig összeköti őket az egy küldetés, amit egymás nélkül nem tudnak véghezvinni.

A történetben Razielről kiderült nagyon gyorsan, hogy egy bukott angyal, azt viszont nem igazán tudtam meg, hogy miért is taszították ki a Mennyországból. Ezt a tényt viszont Raziel sem igazán tudta, mert valami oknál fogva kiesett az emlékéből közel 200 év. Úgyhogy kapásból 2 rejtélyt is kaptam olvasás közben, ez pedig igazán izgalmassá tette a cselekményt. Ja, igen, a mások rejtély, ami a fő bonyodalmát adta az egész regénynek. Ez pedig nem más volt, mint a Tudás könyvének a megtalálása. Persze ez sem volt olyan egyszerű, mint amilyennek tűnt, mert sok megpróbáltatáson kellett keresztülmennie az ex-angyalnak ahhoz, hogy csak a közelébe kerüljön. Az út, amit végigjárt elég rázós, és sok meglepetést tartogatott. A küldetéséhez pedig kapott maga mellé egy segítőt Belader személyében.
A kettejük kapcsolata nem indult valami fényesen, pontosabban sosem volt az, de azért kijöttek egymással. Imádtam a folytonos civódásaikat, és végig érezni lehetett a kettejük közötti vonzalmat. Ezt a vonzódást Belader nem is rejtette véka alá, hiszen többször felemlítette Razielnek, hogy nem ártana az emberi test gyönyöreit is megismerni. Úgyhogy nem hazudtolta meg magát Belader, mert elég sokszor előjött belőle a démon.
A regény vége pedig egyszerűen zseniális és megbotránkoztató. Hogy lehet így vége?! Azonnal kérem a folytatást, mert egyszerűen bele fogok őrülni a várakozásba. Így előre figyelmeztetek mindenkit, hogy erősen függővéges.

A karakterek közül inkább Beladert kedveltem meg, talán azért mert ő testesítette meg a rossz fiút, pedig ha éppen lelkizős kedvében találta az ember lánya, akkor eléggé ki tudott tárulkozni. Ezeket a pillanatokat imádtam, mert jobban megismertem kedvenc démonom, hiszen belőle sosem elég. Bízom benne, hogy a jövőben valamilyen oknál fogva közelebbről is megismerhetem.
Beladerrel ellentétben kevésbé került hozzám közel Raziel. Sajnos vele elég sok gond volt, mert sokszor felszállt arra a bizonyos hiszti vonatra. Az ilyen alkalmakat legszivesebben átugrottam volna, mert semmi értelme nem volt. Azért viszont hatalmas piros pontot adok neki, mert képes volt a jellemfejlődésre. A regény elején egy olyan Razielt kaptam, akinek tényleg semmi fogalma semmiről: sem az emberekről, érzésekről, vagy önmagáról. De ahogy egyre előre haladtam a sztoriban, úgy folyamatosan azt tapasztaltam, hogy Raziel változott. Megismerte az emberi érzéseket, képes volt átélni is őket, és az embereket is szépen lassan kiismerte. Látott az útja során sok jót, de szörnyűségben is volt bőven része. Mégis képes volt felülemelkedni saját „problémáin”, és az emberiség jövőjét helyezni önmaga elé. Ezt pedig imádtam benne.

Összességében szerettem olvasni, könnyen kikapcsolt, és azt vettem észre magamon egy idő után, hogy azon gondolkozom, vajon mit csinál Raziel és Belader. Azt viszont sajnálom, hogy Raziel néha túlreagált dolgokat, így azok a részek számomra élvezhetetlenek voltak.
Ajánlom azoknak, akik:
↠ egy kis kalandra vágynak egy angyal, és a egy démon társaságában,
 bírják, ha egy karakter hisztis,
 szeretik, ha nem csak a cselekmény a fontos, hanem a karaktereknek a fejlődése is,
 csípik a fanyar, és mindenféle humort.

Értékelés: 5/4 csillag

Kedvenc karakter(ek): Belader
Kedvenc jelenet(ek): Raziel és Belader csipkelődései
Kedvenc idézetek:
„A fiatalok idősebbnek, az idősebbek fiatalabbnak sminkelik magukat. Valahogy sosem felel meg nekik az, ami éppen van. Képtelenek megélni a jelent, vagy a jövőre várnak, vagy a múltért sopánkodnak.”
„Az emberi érzések fájdalmasak és zavarosak, mégis mérhetetlenül gyönyörűek.”
„Az emberek között megtanultam egy s mást, például azt, hogy sokszor készakarva hülyék. Úgy értem, tisztában vannak a dolgok súlyával és a következményekkel, mégis tesznek rossz dolgokat.”
„- Te vagy a Halál.
- A Halál olyan komor kifejezés, annál én sokkal vidámabb vagyok. Nem szeretem ezt a megszólítást. Én vagyok az utolsó lélegzet, a tőr hegye, a végső szívdobbanás, a mese vége. Nevezz inkább Összegzőnek.”
„Itt minden olyan tökéletes. Csak az ember nem illik a képbe. Rákényszeríti az akaratát a világra. Utakat gyalul a hegyekbe, csak hogy minél gyorsabban juthasson el a céljához, mit sem törődve azzal, hogy közben mekkora pusztítást visz végbe. Semmi nem számít, csak saját maga.”
„- Nem lehetne óvatosabban?
- Lehetne, de abban nekem mi a jó? Amúgy ilyenkor mi fáj? Ha megérintelek, vagy ha piszkálom ezeket a pöttyöket?
- A legjobban az fáj, hogy nem tekerhetem ki a nyakad és kaparhatlak el a hátsó kertben.”
„- Volnál szíves idevonszolni a segged?
Hogy is tudnék ellenállni egy ilyen kedves invitálásnak?”
„- Ha most szexi akartál lenni, szólok, hogy nagyon nem jött össze – enged el egy lemondó sóhajt, aztán elgyötörten biccenti oldalra a fejét. – Kábé annyira vagy kívánatos, mint egy levágott kecskefej.”
A képek Pinterest táblámról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése