2018-03-21

Top5Wednesday – fantasy a középpontban



Sziasztok!
Ismét itt van a szerda, tehát érkezik a Top5Szerda.
Mai téma igazán egyszerű, de nagyszerű, hiszen olyan nem könyves cókmókokat szedek össze, ami a fantasy témához köthető. Ez nálam főleg a sorozatokra és filmekre fog most rámenni, de a többiek igen sokszínűen szedték össze a listákat, érdemes benézni mindenkihez.
A Top5Szerdára egyébként Rétánál bukkantam rá. Ez egy hetente jelentkező rovat, amiben egy GoodReads-es csoportban megtalálható témákban fogok bemutatni könyveket. A csoportot meg is tudjátok nézni ITT, és ha kedvetek támad, akár csatlakozhattok is. Egyre több magyar résztvevője is van ennek a Top5Szerda rovatnak, amit a Molyon egy zónában megtaláltok. ITT megnézhetitek, hogy miket szedtek össze a mieink.

Trónok harca

Szerintem senkinek nem kell bemutatni ezt a sorozatot, hiszen rengeteg ember nézi, vagy csupán hallott róla. Imádom Westertost, hogy soha nem lehet tudni, hogy ki hal meg, és ki marad életben. Nem úgy osztotta ki számukra az élet a lapokat, hogy mindenkinek könnyű legyen a sorsa, kemény politikai harcok folynak a háttérben. Elsőre kicsit ijesztő lehet mindenki számára, de megéri adni neki egy esélyt, hiszen valóban egy fantasztikus sorozat teli ármánnyal, árulással, és sárkányokkal.

American Horror Story

Ez a legbetegebb sorozat, amit valaha néztem, mégis imádom. Minden évadnak megvan a maga bája, és témája, ami a felszínen túl, mindig egy komolyabb témát feszeget. Bár ezt sokszor nehéz észrevenni a sok brutálisan véres, vagy csak lelkileg sokkoló részek között. Figyelem! Nagy adagban nem ajánlott az olyan gyengelelkű embereknek, mint amilyen én is vagyok, mert megüli a gyomrot, de fel kell rá készülni, hogy függőséget okoz.

Harry Potter filmek

Nos, annak ellenére, hogy én a Harry Potter generáció vagyok, a könyveket nem szerettem. A filmeket viszont imádtam! Alig vártam, hogy érkezzen az újabb rész, és újra ott legyek Harryvel, Ronnal, és Hermineval a Roxfortba, ahol minden évre jutott valami izgalom.

Felhőatlasz

Abszolút kedvenc! Imádom az összetettségét, hogy minden valahogy összefügg mindennel. Zseniális minden ebben a filmben: a rendezés, a színészek és a történet. Sajnos még könyvben nem olvastam, de megvan, és tervben van, de félek tőle, hogy nem fog tetszeni, mert ennyire szerelmes vagyok a filmbe.

Alice Csodaországban
Ez szorul a legjobban magyarázatra, hiszen sokan nem szeretik az alapművet, ami alapján készült. Én imádom ezt a kissé beteg világot, amit Caroll teremtett Csodaországgal, és imádom Tim Burton rendezőurat, hogy a saját kis világára teremtette újra. Bár Alice szerepét játszó színésznővel az elején voltak fenntartásaim, de aztán eléggé megkedveltem, és elfogadtam, hogy jó választás volt.

Hát, még jó, hogy nem könyves vonatkozású fantasy dolgokat kellett összeszedni, nekem pedig sikerült olyan filmeket és sorozatokat, amik könyvadaptációk. No, mindegy! Ez így sikerült, azért remélem nem vagytok nagyon csalódottak.
A képek a Pinterest oldalamról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése