2018-03-07

Top5Wednesday – gyerekkönyvek, amikhez érdemes visszatérni felnőttként



Sziasztok!
Múlt héten kimaradt a Top5Szerda, mert ütközött a Fénypont-mélypont rovattal. Majd úgy gondoltam majd később, de sajnos kiment a fejemből. Viszont most újult erővel vetem bele magam a Top5Szerdába.
Március első témája: olyan könyvek, amiket érdemes (újra) elolvasni felnőttként. Ezen egy kicsit csavarta, mert azokat a könyveket fogom most bemutatni, amiket a fiúknak olvastam és felnőtt fejjel is ugyanannyira élveztem, mint a gyerekek.
A Top5Szerdára egyébként Rétánál bukkantam rá. Ez egy hetente jelentkező rovat, amiben egy GoodReads-es csoportban megtalálható témákban fogok bemutatni könyveket. A csoportot meg is tudjátok nézni ITT, és ha kedvetek támad, akár csatlakozhattok is. Egyre több magyar résztvevője is van ennek a Top5Szerda rovatnak, amit a Molyon egy zónában megtaláltok. ITT megnézhetitek, hogy miket szedtek össze a mieink.

Úgy gondolom, hogy ezt senkinek sem kell magyarázni, hogy miért került bele a listába. Örök érvényű könyv, olyan mondanivalóval, ami mást jelent, ha az ember gyerekként olvassa, és akkor is, mikor felnőttként újra a kezébe veszi.

Még friss az élmény, hiszen nemrég került elolvasásra. Ha gyerekként olvastam volna, akkor biztos, hogy azért olvastam volna el a fiúknak, hogy ők is megismerjék ezt a fantasztikus történetet. Viszont így, hogy felnőttként olvastam, csak ajánlani tudom olvasásra felnőtteknek is, és gyerekeknek is.

A filmet imádom, a könyv viszont kimaradt a gyerekkoromból, ezért is olvastam el a fiúknak. Ők is nagyokat kacagtak rajta, én is nagyokat kacagtam, annak ellenére, hogy már ismertem a történetet. Viszont felnőttként jobban észrevettem az apró utalásokat, és tanulságokat. Ezért is érdemes elővenni felnőttként.

A legédesebb karácsonyi történet, amit eddig olvastam. Megsúgom Nektek, hogy olvasás közben elpityeredtem annyira csodálatos. Teli van varázslattal, hittel és szeretettel. Nem is tudom, mit mondhatnék róla, inkább olvassa el mindenki, és megértitek, miért öntöm nehezen szavakba az érzéseim ezzel a könyvvel kapcsolatban.

Ennek a könyvnek a segítségével újra gyerek lehettem, aki nyáron a barátaival elbohóckodja az időt. Nincs igazából komoly mondanivalója, csupán a móka és kacagás, illetve a nosztalgia miatt érdemes újraolvasni felnőttként, nehogy elfelejtsük, hogy milyen is volt gyerekeknek lenni.

Szerintetek melyik azok a gyerekkönyvek, amikhez érdemes visszatérni felnőttként?
A képek a moly.hu oldalról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése