2018-03-14

Top5Wednesday: olvasási szokások


Sziasztok!
Ismét itt van a szerda, tehát érkezik a Top5Szerda. A múltkori bejegyzésben, Gyerekkönyvek, amikhez érdemes visszatérni felnőttként, a mostani téma lett volna, szépen elnéztem a dátumot. Úgyhogy egy gyors cserével, mintha mi sem történet volna, hozom március első témáját.
Ez a téma pedig: a korábbi topikok bármelyike. Azért írta ezt ki Samantha, mert elég későn kerültek ki a témák. Én pedig ebben a szabadon választott topikok közül. 2015 márciusit néztem ki, amiben a könyves, olvasási szokásokat kerültek a porondra. Elég kevés ilyen szokásom van, ezért nem volt nehéz kiválasztani belőlük 5 darabot.
A Top5Szerdára egyébként Rétánál bukkantam rá. Ez egy hetente jelentkező rovat, amiben egy GoodReads-es csoportban megtalálható témákban fogok bemutatni könyveket. A csoportot meg is tudjátok nézni ITT, és ha kedvetek támad, akár csatlakozhattok is. Egyre több magyar résztvevője is van ennek a Top5Szerda rovatnak, amit a Molyon egy zónában megtaláltok. ITT megnézhetitek, hogy miket szedtek össze a mieink.

Egyszerre több könyvet olvasok
Minden hónapban kijelölöm, hogy mely könyveket szeretném elolvasni, és az ágy mellé szoktam őket tenni. Minden este másik könyvet veszek elő, ez a hangulatomtól függ. Nem szeretem, ha egy nehezebb nap után egy nehezebb könyvet olvasok, mert akkor csak arra vágyom, hogy kikapcsoljak, és ha pont egy olyan könyvben vagyok benne, azt olyankor félre szoktam rakni, hogy egy másikat vegyek elő.

Sok könyvjelzőt használok olvasmányaimban
Ez azért van, mert ha találok egy részt, idézetet az aktuális olvasott könyvben, akkor könyvjelzőt dobok be oda. Volt, mikor ceruzával is megjelöltem azt a részt, de mostanában a könyvjelző elég szokott lenni.

Ha e-könyvet olvasok, azt fel szoktam olvastatni
Tudom, ennek olyan csalás szaga van, de ugyanúgy lehet élvezni, mintha valóban olvasnám. Csak így tudok mellette főzni, mosni, takarítani, úgyhogy összekapcsolom a kellemest a hasznossal.
Éjszakai bagoly vagyok
Általában éjszaka szoktam olvasni, ez a fizikális, papír alapú olvasásra vonatkozik. Ennek az az oka, hogy ilyenkor mindenki alszik, és jöhet az énidő. Ha viszont nem olvasok, akkor ilyenkor szoktam a bejegyzéseket írni, de általában inkább az olvasást választom. Ezért is van sok félig kész bejegyzésem.

Nem szoktam olvasás közben nasizni
Ez az előző pont miatt van így, mert éjszaka már nem szoktam enni. A másik oka pedig, hogy két bal kezem van, úgyhogy tuti, hogy lezabálnám vagy leönteném a könyvet. Úgyhogy ez elővigyázatosság is.
Nagyjából ennyivel van ennyi szokásom, nem is tudnék többet összeszedni. Viszont kíváncsi lennék, hogy Nektek mik a szokásaitok. Írjátok meg kommentben, ha van kedvetek.
A képek a Pinterest oldalamról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése