2017-08-10

Rona Fire: Switch


A recenziós példányt köszönöm az Álomgyár kiadónak!
Fülszöveg:
Te mit tennél kockára azért, hogy teljesüljenek a vágyaid?
A testi épségedet?
A lelkedet?
Rona örömlányként dolgozik, de minden vágya, hogy írónő válhasson belőle. Ahhoz, hogy be tudja fejezni élete első regényét, bele kell merülnie a BDSM számára eddig ismeretlen világába. Ahogy egyre mélyebbre hatol a kötelek, bilincsek és ostorcsapások között, úgy ébred rá, hogy ez az egész nem csupán a szexről szól, annál sokkal többről.
Régóta dédelgetett gyerekkori sérelmek szabadulnak fel a pálcacsapások nyomán, és kalandjai során egészen új emberré válik.
Vajon a szex közben elszenvedett fájdalom gyógyír lehet mindenre?
Mit szól majd a környezete, a szerelme? Képesek lesznek elfogadni új énjét? Milyen áldozatok árán válhat valóra élete nagy álma?
Rona Fire valós élményeken alapuló, szenvedéllyel és romantikával teli igaz története olyan világba repíti el az olvasót, ahova csak kevesen merészkednek.

Könyvinformációk:
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 248 oldal
ISBN: 9786155596247
Sorozat: nem
Függővég: nem
ITT megvásárolható

Véleményem:
Már régóta halogattam ezt a könyvet, mert nem éreztem magam eléggé felkészültnek, hogy képes legyek felfogni, hogy mit is olvasok. Elég prűd vagyok, mégis olvasok erotikus könyveket, mert az nem olyan, mintha beszélnék róla. Most pedig egy olyan könyvvel találkoztam, ami nem csak erotikus, hanem szerepet kap benne a BDSM, mindezt egy igaz történeten alapuló élmények alapján.
Különös volt egy olyan világba belecseppenni, amit a legtöbbe ember elutasít, mégis kíváncsi rá, de a legtöbben nem merjük kipróbálni. Viszont ott volt Rona, aki elég bátor volt ahhoz, hogy kipróbálja sőt, még le is írja a tapasztalatait.
A történetet kettő részre lehet osztani. Az első részben megismertem az útját és önmagát kereső Ronát, a második részben pedig azt az embert, aki nagyjából kiismerte önmagát és megtalálta a boldogságát.

Az első részben megtudtam, hogy kivel, mikor, hogy szexelt, és hogy közben mit gondolt. Megtudtam, hogy nagyon figyelt a klienseire, mert mindegyikkel az együttlét után beszélgetett kicsit. DE! Nem csak az örömlányt ismertem meg. Hanem az álarc mögött lévő nőt is, aki keresi önmagát és az útját és próbálja valóra váltani a vágyait. Ezért is kísérletezgetett az ágyban, mert nála az is egyfajta útkeresés volt önmaga felé. Néha ámulattal vegyes kíváncsisággal olvastam azok a részeket, amikben a kicsit durvább ügyfelekkel játszik Rona. Mert kíváncsi voltam, hogy mi is zajlik le az emberben egy ilyen aktus közben. Imádtam azokat a részeket, mikor nem a játék kapott nagyobb szerepet, hanem a gondolatok. Megismerhettem közben Rona múltját, hogy nem volt a legidillibb, és azokat az élményeket veszi alapjául, hogy jobban bejön neki a durva együttlét. Nem tudom, hogy valóban az van a háttérben, hogy gyerekkorában bántalmazták, vagy egyszerűen csak ilyen beállítottságú. Viszont én egyik ok miatt sem ítélem el. Tudom, ki vagyok én, hogy bárkit is elítéljek, de ilyenek az emberek.. Én viszont csak hálás vagyok Ronának, hogy megírta ezt a könyvet, amibe beleszőtte saját élményeit, ezáltal pedig több emberhez közelebb hozta a BDSM-et és a világát.
Aztán jött a könyv másik fele. Ezt már annyira nem szerettem, hiszen olyan átlagos lett. Rona szerelembe esik, összejön a pasival, eltartott nő lesz és semmi teendője nincs többé, mint tökéletes társának lennie a férfinak. Aztán hála az égnek észbe kap, hogy ő túl izgága ahhoz, hogy egy helyben üljön és úgy élje le a további életét, ahogy azt eddig jónak gondolta. Ezért elkezdi a polc mélyéről újra elővenni a régi vágyát, hogy író lehessen. Folytatja a rég megkezdett könyvét, ami miatt ki akarta próbálni a BDSM műfajt. Be is fejezi, és ki is adják neki. Majd mikor a könyve népszerűsítő turnéjára indul, akkor borul az eddigi tökéletes élete. Rona pedig ezt vállalja.
Kicsit kiismertem a BDSM műfajt, hogy valójában nem a fájdalom a lényeg és ettől nem is tartottam annyira undorítónak. Ugyanis beestem abba hibába, hogy úgy utasítottam el egy dolgot, amiről igazából azt sem tudtam, hogy micsoda. Ezzel most nem azt mondom, hogy szívesen ki is próbálnám. Viszont szívesen olvastam arról, hogy igazából helyettem is kipróbálta Rona. Így én is közelebbről megismertem ezt a műfajt. Egyetlen egy gondom van ezzel a könyvvel: nem tudom eldönteni, hogy mi belőle a valóság és mi a fikció. Én pedig annak ellenére, hogy prűd vagyok, kíváncsi vagyok erre. Így remélem lesz olyan kedves az írónő, hogy vállalja az interjúfelkérésem, mert emiatt rengeteg kérdésem van hozzá.
Összességében élveztem olvasni egy olyan világról, amibe bárki belekóstolhat, mégsem teszik meg sokan. Így egy kicsit én is részese lehettem annak az élménynek, amit a műfajban részvevők élnek át.

Ajánlom azoknak, akik szeretik:
- az erotikus regényeket,
- vagy kíváncsiak a BDSM világára,
- a saját tapasztalat alapján készült műveket.

Értékelés: 5/4
Kedvenc karakter(ek): -
Kedvenc jelenet(ek): mikor Rona keresi önmagát, vagyis a regény első fele
Kedvenc idézetek:
Vigyázat! Némelyik felnőtt tartalmú!
„De ezúttal sem elég a külső. Az csak dekoráció. Az egyéniség dönt, meg az első benyomás. Nálam nincsenek személyiségtesztek. Meg kell győznie, és erre nem elég a belépő. Ha magától nem érez rá, hogy ki és mi kell nekem, akkor jöhet a következő.”
„Nem voltam perverz, csak megfelelő szexuális intelligenciával rendelkező, kifinomult élményekre vágyó nő.”
„Hihetetlen tudás és kifinomultság kell ahhoz, hogy valaki a gyönyört és a fájdalmat ilyen élvezhető módon tudja adagolni, amikor mind a kettő hiányozna, ha leállna vele.”
„— Jó kis switch vagy te, meg kell hagyni — ismételte meg, mert várta, hogy reagáljak valamit. Be kellett vallanom neki az igazat. 
— Igazából veled csináltam ilyet először, és fogalmam sincs, mi az a switch. 
— Nos, akkor segítek — könyörült meg rajtam. — A switch maga kapcsolót jelent, de ezt, gondolom, tudod angolból — nézett rám kérdőn, én pedig bólintottam. Igen, tudom, hogy kapcsolót jelent. — Vagyis olyan embereket nevezünk switchnek, akik képesek mindkét szerepre, partnertől függően „kapcsolgatják” magukban, hogy épp dominánsak vagy alávetettek-e. Illetve talán úgy lehetne legjobban megfogalmazni, hogy beállítottságuk attól függ, a másik fél mit vár el tőlük.”
„Most pedig lassan rájövök, hogy valójában a lelkiállapot, az alázatra való képesség fejlődése, az odaadás az, ami mozgatja minden tettemet, amiért egyre jobban vágyom szolgálni valakit az ágyban.”
„Ahogy az életben, a társadalmi elvárásokban nem igazán teljesítek megfelelően, úgy a szexben sem leszek az az átlagos fajta. Bármilyen bűnös dolognak is tűnik, mégsem vagyok egyszerű eset. Igen, boldoggá tesz, ha valaki pirosra paskolja a fenekemet, megkorbácsol, vagy forró viaszt csöpögtet rám.  És ebben nem a bántást, a megalázást vagy fájdalmat látom, érzem, hanem a gyönyört, a vágyakozást, az édes kínt, ami tökéletesen elviselhető. Amire szükségem van ahhoz, hogy működni tudjak.”
„… két ember kapcsolatába senki más nem szólhat bele, csak ők ketten. Még a társadalom sem.”
„(…) a BDSM tulajdonképpen – bármilyen perverz dolognak is tartják sokan – az intelligencia játéka.”
„A fájdalom összekapcsolódott a gyönyörrel, és olyan érzés volt, mint amikor egy kaleidoszkópba nézve látok valami gyönyörűt, de ahogy egy picit elfordítom a lencsét, egy még gyönyörűbb, tökéletesebb kép áll össze. A testem fellélegzett, mert rájött eddigi folyamatos kielégületlenségem okára. Nem fehérmájú vagyok, csak mazochista.”

A képek a moly.hu és a Pinterest táblámról származnak.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése