2017-08-14

Havi ajánló - 2010 előtti könyvek


Újabb állandó rovatot szeretnék bemutatni, amivel havonta fogok jelentkezni. Úgy, mint a Top5Wednesday, ez is egy Goodreads-es csoport alapján működik, vagyis a csoportban megadott témában fogok összeszedni pár könyv. Itt nincs limit, így előreláthatólag maximum 10 darabot fogok összeszedni.
A havi téma olyan könyvek ajánlása, amik 2010 előtt jelentek meg. Néhány könyvnél az eredeti megjelenést fogom alapul venni, nem pedig a magyart.

J. R. R. Tolkien: A hobbit
Eredeti megjelenés éve: 1937
Féltem tőlem nagyon mert sokan mondták,hogy sok benne a tájleírás, én pedig nem szeretek olyanokat olvasni. Ez mégis remek volt! Kis könnyed olvasmány volt számomra. Valóban sok benne a tájleírás, de csöppet sem unalmas, hanem kissé vicces. Tolkien az elején leírja, hogy ezt a gyerekeinek szánta, gondolom ezért sem volt olyan mélyen szántó és hosszas egy leírói rész sem. Ezért talán az olyanok számára is emészthető lett történetet, akik inkább az eseménydúsabb könyeveket kedvelik. Bár, ebben a könyvben is van bőven akció, de azért mégiscsak kap egy kis bepillantást az ember Tolkien részletező stílusából is.

Ira Levin: Rosemary gyermeke
Eredeti megjelenés éve: 1967
Nem efféle könyvre számítottam. Azt hittem lévén a hogy horror majd csöpög a vértől a gusztustalan jelenetektől és mindig úgy tértem át a következő oldalra, hogy na majd most! És hiába vártam, nem jött. De nem is baj, mert még így is sikerült rosszat álmodom éjszaka tőle. Mert ez a könyv valahogy az érzelemre hat. Rosemary nem egy lángelme, és néha kicsit irritált. Amúgy egy remekül megírt, valóban egy klasszikust kapunk!

Tim Burton: Karácsonyi lidércnyomás
Eredeti megjelenés éve: 1993
Imádom Jacket Izsákot? Ez szörnyű! Általános iskolás korom óta rajongok a kis kelekótya csontvázért! Olyan aranyos, hogy csak jót akar, de szegénynek nem úgy jön össze, ahogy azt eltervezte. Nagyon tetszett a vers-forma, viszont sajnáltam, hogy Sally kimaradt a történetből. Az illusztrációk pedig fantasztikusak!

George R. R. Martin: Trónok harca
Eredeti megjelenés: 1996
Ebbe a könyvbe egyszerűen szerelmes vagyok!!!! Westeros világa lenyűgöző, bámulatos és remekül kitalált. Imádom, hogy sosem a jó nyer, hanem a cselszövők és hazugok. Vagyis ők sem teljesen, de nekik nagyobb esélyük van. Ahogy a könyv is írja: „Ha a hatalmasok játszmáját játszod győzöl vagy meghalsz!”

Richelle Mead: A szukkubusz dala
Eredeti megjelenés: 2007
Georgina karaktere iszonyatos erős és imádtam. Egy szukkubusz, aki bánja, hogy azzá vált. Gyenge, mégis erős. A környezete imádja lehet a szukkubusz vonzereje miatt… még a csípős nyelve ellenére is. Mondjuk én pont emiatt kedveltem meg! Ott van Cartet, akit szintén nagyon megkedveltem. A lazasága és szakadtsága ellenére igen vonzó egy angyalka ;) A többi halhatatlant és halandót a szívembe zártam. Na de most inkább a cselekmény: fordulatos, izgalmas, egy kis szexualitással megspékelve. Imádtam minden egyes csavart és érzelmes részt, ami előre vitte a cselekményt. Jó volt egy olyan világban járni, ahol megismerkedhetünk a halhatatlanokkal és problémájukkal! Hogy azért őket is kissé feszültté teszi, ha valakit mégis megölnek közülük.

Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt
Eredeti megjelenés: 2009
A cselekmény sodort magával mindig valami újat és újat mondott, de sosem eleget, hogy ki is tudjam következtetni, hogy valójában mit is akar majd az írónő kihozni az egészből. Nekem ebben részben Nora nagyon gyerekes, minden apró kis semmiért hisztizik. Ami meg igazán fontos lenne, szinte csak legyint. Ezt mondjuk annak a számlájára is írhatom, hogy még csak 16 éves, és ilyenkor teljesen más az ember értékrendje. Vee-t imádtam, annyira energikus, csacsogós, barátkozós, hogy hihetetlen. Nekem is sokszor jól jött volna egy ilyen barátnő.

Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange – Elveszett emlékek
Eredeti megjelenés éve: 2009
Emily is egy olyan személy az életemben, mint Skellington Jack, életem nagy részében jelen volt. A könyvben sem hazudtolta meg. Egy igazi kis zseni, aki mindenféle különös dolgokat talál fel és bajt kevert. Imádom az illusztrációkat, és a stílusát az egész könyvnek. Egyébként egy könnyed is szerethető történet, amiben Emily az emlékei után kutat, a végén pedig kiderül, hogy ismét saját magát keverte bajba, ahogy mindig szokása.

Lev Grossman: A varázslók
Eredeti megjelenés éve: 2009
Annyi minden van ebben a könyvben, hogy nehéz róla röviden írni, de remélem sikerül átadnom azt az élményt, amit nekem jelent ez a könyv. A karakterek elég vegyes érzést váltottak ki belőlem. Ami viszont közös volt bennük az az, hogy számomra mind élőek voltak. A könyvnek van egy kis Narnia és egy kis Harry Potter hatása, viszont ez véresebb. Mert nem minden varázsvilág tartogat szépet és jót, hisz az élet sem olyan. Sok a leírás, minden részletesen le van írva mindenről, ami egy kicsit lassítja az olvasást én viszont élveztem őket, mert így bele tudtam magam élni a történetbe. Bővebben ITT olvashattok róla.

Nem véletlenül hagytam ki a nagy klasszikusokat, mert nem igazán olvasok olyanokat. Valahogy nagyon messze érzem magam tőlük, de talán egyszer ráveszem magam és nekiülök egy párnak. Nektek melyek azok a 2010 előtt megjelent könyvek, amiket imádtok, és nem számít a kora?

A képe a moly.hu oldalról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése