2017-06-30

Fénypont-mélypont – június


Ebben az állandó rovatban a hónapban olvasott legjobb és legrosszabb könyvekről olvashattok egy kis összegzést.

Janina:
Fénypont:
Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai

Jó ideje terveztem már, hogy elolvasom ezt a könyvet, ugyanis a  filmet már láttam évekkel ezelőtt, igazi nagy kedvencem volt. Most végre belevetettem magam, hisz nem egy féltégla :D A hiba ott volt, hogy a könyv után megnéztem a filmet, ami nagyon kiábrándító volt...A könyvben sokkal szerethetőbbek a karakterek, a jellemük is komplexebb. A könyvön (is) persze végig bőgtem, de Sparks egyébként is ilyen :) Ért a nők nyelvén, imádom a regényeit, ez sem kivétel.

Mélypont:
Franz Kafka: Az átváltozás

Kafka egy zseni, akinek a nyelvét nehéz megérteni.
Talán nem is azzal van a baj...azt hiszem túl nagy bizalma lehetett az olvasóiban. Azt hihette, hogy majd minden műve mögé tökéletesen belátunk majd....
Amit eddig olvastam tőle, mind lenyűgöző volt, de számomra nem elég kerek - bizonyára tyúkeszű vagyok. Persze ettől függetlenül beszippant és nem ereszt. De inkább csak lógat a levegőben....Végül sosem jössz rá a megoldásra.... Csak azért  kapja a mélypont díját, mert a többi könyvem ebben a hónapban egy fokkal jobb volt...
Esetlegesen a Bob, az utcamacska lehetett ennél gyengébb....Kellemes kis olvasmány, az igazságtartalma miatt pedig különösképp vonzó, de maga a könyv .... nem nagy szám. 

Dorka:
Fénypontom:
Dohoczki Máté: Tiszta kézzel
Értékelésem
Szerintem:
Ez egy nagyon - nagyon beteg könyv, mégis olvastatja magát. Imádom benne, hogy részletesen le vannak írva a véres részek. Tudom, én is elég beteg vagyok, hogy pont ezek a részek tetszenek, de komolyan! Szeretem benne az apró részleteket, amikről azt hiszi az olvasó, hogy nem fontos, aztán a végén, bumm! kiderül, hogy nagyon is lényeges momentum. Érdemes Mátéra felfigyelni, főleg ha a jövőben is hasonlóan remek műveket ír.

Mélypontom:
Tahereh Mafi: Illaberek
Értékelésem
Szerintem:

Nagyon nagy szívfájdalom számomra ez a könyv. Komolyan mondom, ha nem Mafi írta volna, simán feladom. De mivel a Ne érints trilógia annyira magával ragadott, gondoltam ez is hasonló hatást fog belőlem kiváltani. Sajnos nem. Unatkoztam olvasás közben, pedig egy szuper világot épített fel az írónő. Mégis sikerült elrontania.


Képek a moly.hu oldalról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése