2017-06-29

Az író fejében: Krencz Nóra


Krencz Nóra egy igen fiatal író, aki még most próbálgatja szárnyait. Első könyve a Megszámlálhatatlan címet kapta, ami egy érdekes fantasy. Igaz a Könyvhéten személyesen összefutottunk Nórával, és lett volna alkalmam akkor interjút készíteni vele, de mindenki szalad így csak egy puszi, dedikálás és pár szót váltottunk egymással. Viszont ezt most pótolom, amúgy is jobban szeretem, ha leírja az alany a válaszát, mert abból nincs később gond. Szóval, fogadjátok szeretettel, Nórával készített interjúm.

Hogyan jellemeznéd magad 5 szóban?
Közvetlen, segítőkész, kitartó, családcentrikus és, hogy egy rosszat is mondjak, időnként konok vagyok.
A köszönetnyilvánításban megemlítetted, hogy nem jöhetett volna létre a könyv egy nagyon rossz emlék miatt. Az írás nálad akkor terápiának indult? Mikor döntötted el, hogy szeretnéd kiadni a könyved?
Igen, terápia volt, de erre csak később jöttem rá. Amikor elkezdtem írni, még nem volt ez tudatos lépés a részemről, egyszerűen csak jól esett kiszakadni a gondok közül és valaki más/mások életét irányítani.
Amikor véget ért az az időszak, leesett, hogy az írással tulajdonképpen megmentettem saját magamat. Ha az nincs, talán meg is bolondulok.
23 éves voltam, amikor befejeztem a Megszámlálhatatlan első részét, s rögtön azután elkezdtem kiadót keresni.
Melyik rész a kedvenced a könyvből, amelyiket a legjobban élvezted megírni?
A kedvencem az, amikor Shina virágba borítja az erdőt a szigeten.
Annál a résznél viszont, amikor Atme belép a történetbe csak úgy égtek a kezem alatt a billentyűk.
Melyik karaktered áll hozzád a legközelebb?
Mindegyik kedves nekem, de Atmét szeretem a legjobban. Bölcs, önfeláldozó, s mégsem tökéletes.
Fabyen nem egy szokványos férfikarakter: kicsit esetlen, nyomulós és furcsa a szerelmi élete. Miért gondoltad úgy, hogy ő egy jó főhős lenne?
Az volt a célom, hogy egy olyan karakter szemszögéből figyelje az olvasó a lányokat, aki semmit sem tud róluk. A kíváncsisága és a „nyomulása” vezette el odáig, hogy megismerje a titkaikat. A személyiségének kialakulása nem volt szándékos. Az első fejezet spontán íródott, és Fabyen már azt a részt is végig szerencsétlenkedi, így később ezt már nem akartam megváltoztatni, ezért így is folytattam.
Mennyire nehéz egy fantasy világot megteremteni?
Ez szerintem egyéntől függ. Nekem évekbe telt az újraéledők misztikumának minden részletét kigondolni, hogy ez összhangban legyen a későbbi folytatásokkal, amihez kapcsolódhatnak.
Nagyon élveztem és egy katarzissal ért fel minden egyes ötlet, ami hozzáadott valamit ehhez a világhoz. Azt hiszem ehhez egy kicsit elvetemültnek és elvontnak is kell lenni, hogy valaki ilyesmin agyaljon, de ha így is van, én nem szégyellem.
A könyvnek vannak hibái, amiket tudsz Te. Ha újraírhatnád, megváltoztatnád őket vagy maradna így, mert tanultál belőlük?
Van benne olyan rész, amit a mai fejemmel másképp írnék meg. Nagyon vegyes volt a fogadtatás, és ami az egyik olvasónak tetszett, a másiknak nem, s ha mások véleménye alapján írnám újra, nem tudnám, kire hallgassak. Sajnos nem tudok mindenkinek megfelelni, de szeretnék tovább fejlődni, hogy a régi hibáimat a későbbiekben elkerüljem.
A jövőben is szeretnél a fantasy műfajban alkotni vagy másban is szeretnéd kipróbálni magad?
Egyelőre több ötletem is van fantasy vonalon a Megszámlálhatatlanon belül és kívül is, úgyhogy pár évig még ez lesz nálam a fő műfaj. Később előfordulhat, hogy másféle témába is belekóstolok, de ezt még nem tudhatom biztosan.
Mennyire nehéz vagy épp könnyű egy első könyves írónak érvényesülni a mai könyvpiacon?
Egyáltalán nem könnyű. Főleg, ha szerzői kiadásról beszélünk. Amikor még csak álmodtam a könyvkiadásról, fel sem merült bennem, hogy ez mennyi plusz munka lesz. A marketing egy lélekölő tevékenység, ami szükséges ahhoz, hogy az ember eljusson az olvasókhoz. Nehéz fenntartani az egyensúlyt, hogy az embernek mindenre jusson ideje és a sok teendő ne menjen a kreativitás kárára.
Alapvetően jól érzem magam ebben a világban, a buktatóival együtt. Sok új embert ismertem meg az elmúlt hónapokban, és ez hihetetlenül boldoggá tesz.
Mik a terveid a jövőre? Dolgozol jelenleg újabb művön?
A második rész idén jelenik meg. A harmadik félkész állapotban van. Jelenleg egy blogregényt írok, amit az oldalamon szeretnék közölni és bárki elolvashatja majd.

Köszönöm szépen a válaszokat. Én várom a második részét, mert valóban érdekes világot teremtett Nóra. Remélem minél hamarabb el is olvashatom. Krencz Nórát megtaláljátok a Facebookon, Molyon illetve olvasgathattok tőle érdekességeket a honlapján is.

 Kép forrása Krencz Nóra Facebook oldala.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése