2017-02-28

Fénypont – mélypont február



Február utolsó napjának végén meghoztuk a havi összegzést, azokról a könyvekről, ami a legjobb illetve a legrosszabb volt a hónapban.

Janina:
Ebben a hónapban olyan szerencsés volt, hogy csupa csupa jó könyveket olvasott. Viszont a legkiemelkedőbb A hét Éva volt.

Neal Stephenson:
Seveneves – A hét Éva
Fülszöveg:
„A Hold mindenféle előjel és látható ok nélkül robbant fel.”

A Föld napjai meg vannak számlálva. A világ nemzetei az elkerülhetetlennel és a vészesen fogyó idővel versengve összefognak, hogy nagyszabású tervet dolgozzanak ki az emberiség megmentésére – messze a légkör felett, a bolygóközi űrben.

A maroknyi, gondosan kiválasztott túlélőnek előre nem látott technikai veszélyekkel és kihívásokkal, újabb és újabb katasztrófákkal kell szembenéznie. A könyörtelen univerzum a végsőkig próbára teszi találékonyságukat és felkészültségüket az űrben lebegő törékeny komplexumban, amely az emberi faj túlélésének utolsó záloga.

Azonban mégis az emberi természet árnyoldalai és kiszámíthatatlansága válik végső próbatételükké. A Nemzetközi Űrállomás legénységének önmagát kell legyőznie igazán. A kozmikus kataklizma és az eltelt évszázadok alatt a felismerhetetlenségig összeégett anyabolygó pedig türelmesen vár a visszatérésükre…

A Hét Éva pedig válaszol hívására.

Neal Stephenson nem csupán író, hanem elismert tudós szaktekintély is: többek között az Amazon alapítója, a futurista Jeff Bezos Blue Origin nevű cégénél is dolgozott, ahol a szuborbitális pályára való utazás módszereit segített kidolgozni. Jelen kötetben A marsihoz hasonlóan létező, és precíz tudományos tényekből indult ki, amelyeket közérthetően interpretál. A tudományos fantasztikumot filozófiával, technikai leírásokkal, pszichológiával és magas irodalommal vegyíti ebben a rendkívül ötletgazdag regényben, amelynek jövőképe egyszerre különleges és hátborzongatóan ismerős.

Neal Stephenson a Hugo-díj birtokosa és többszörös Clarke Award, illetve ötszörös Locus SF Award díjnyertes, káprázatos képzelőerejű írózseni.

Vélemény: nagyon komplex, de tökéletesen kidolgozott, Stephenson egy zseni. Egyszerűen jó, és aki nem hiszi járjon utána.

*** 

Dorka:
Én a hónapban nem úgy haladtam az olvasással, ahogy kellett volna, így kevesebb könyv is került sorra. Átnéztem az elolvasott könyvek listáját és csodálkozva vettem észre, hogy én sem tudok választani legrosszabb könyvet a hónapra. Ennek az lehet az oka, hogy a gyerekeknek több könyvet olvastam, vagy nagyon ügyesen válogattam össze a havi olvasnivalót. De inkább jöjjön a lényeg, mégpedig, hogy melyik könyv is nyerte el a hónap legjobb könyve díjat *dobpergés*:

Rojik Tamás:
Befogad és kitaszít
Fülszöveg:
Egy péntek estén az anyám a vacsoránál nagyon komolyan azt mondta, hogy a követező pénteken el fogom kísérni őt balettórára, hogy nőiességet tanuljak, ahogyan a hozzám hasonló úri hölgyeknek illik. Az eltelt évek ellenére is meglepett a vaksága. Gondolkodtam, melyik reakciót válasszam. Földhöz vághattam volna a levest, üvölthettem volna, nagyon halkan nemet válaszolhattam volna, és akkor elegánsan felmegyek a szobámba, de sejtettem, hogy fordulóponthoz érkeztem, valamin változtatnom kell. Apám látta a hezitálásomat, óvatosan húzta maga felé a törékeny tárgyakat, de megszólalni nem mert.

Véleményem: ennyire furcsa szerelmi történetet még nem igazán olvastam, és pont emiatt lett a legkiemelkedőbb olvasmányom. Bővebb értékelést ITT, és mivel magyar íróról van szó, dukál hozzá egy interjú is.


Remélem kedvet kaptatok valamelyik könyvhöz, ha igen, osszátok meg velünk véleményetek, mert kíváncsiak vagyunk rá.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése