2017-02-14

Valentin interjú sorozat: Bleeding Bride, Barczikay Lilla, Kercsmár Bella Noémi

Sziasztok!
Valentin nap és a projekthét lezárásának alkalmából egy különleges bejegyzéssel jövök. Felkértem 6 írót, hogy meséljék el nekem, hogy mi újság velük és a Valentin nappal. Én kérdeztem, a válaszokat pedig ők adták: Baráth Viktória (Első tánc), Barczikay Lilla (Anyám teremtményei), Bleeding Bride (Fekete Fivérek, A téboly kertje), Hajdú – Antal Zsuzsanna (Léggömbök), Julia Lewis Thomson (Többek által), és Kercsmár Bella Noémi (A varázsló lehelete). Ebben a bejegyzésben Bleeding Bride (BB), Barczikay Lilla (BL) és Kercsmár Bella Noémi (KBN) válaszait tekinthetitek meg.


 
Kercsmár Bella Noémi
Bleeding Bride
Barczikay Lilla


Milyen viszonyban álltok a Valentin nappal és miért?
BL: Ha nem lenne vele tele a net, fel se tűnne, hogy most van. Számomra többnyire ugyanúgy telik, mint minden más nap. Egyetlenegyszer voltam épp kapcsolatban, februárban, de nem is emlékszem, hogyan töltöttük. Összességében örülök mások boldogságának, jó, ha van mit ünnepelni, akárhogy csinálják. Remélem, egyszer mind találunk valakit, aki különlegessé teszi a Valentin napunkat!
BB: Bevallom őszintén, semmilyen viszonyom nincs vele. Nem vagyok ellene sem, csupán mint ünnep, annyira nem volt erre fele jellemző, mondhatjuk úgy is, hogy nem nevelkedtem ilyen Valentini- szellemben. Így teljesen semlegesen kezelem. Bár igaz, az első kötetem 5 éve épp február 14.-én látott napvilágot, ezért kicsit azért mosolygom a dátum láttán.
KBN: Igaz, hogy nem egy ősi magyar ünnep, de én támogatom, hogy minden nap egy ünnep legyen, örüljünk egész évben valaminek! Egy apró ajándékkal kedveskedni annak, akit szeretünk, nem lehet ciki. Nem csak február 14-én lehet ezt megtenni, ahogy nem csak Karácsonykor szeretjük egymást, de ezek jó alkalmak arra, hogy eszünkbe juttassák: gondoljunk egymásra.

Melyik a kedvenc könyves romantikus történetetek?
BL: Lélektársak, Garabonc, Farkasok nemzettsége, Borzongás, Időtlen szerelem trilógia… Most tényleg ki kell választanom egyet? Akkor a Burok. Én is szeretnék egy Ian-t!
BB: Melyik is lehetne? Hát mi más, mint az Elfújta a szél.
KBN: Nagyon kell kutatni, hogy az olvasmánylistámon igazi romantikus kötetre bukkanjunk, mert a tisztán szerelemről szóló történetek nem tartoznak a kedvenceim közé. Ezért egy olyan könyvet emelnék ki, ami arról szól, hogyan szeressünk láthatatlan falakon keresztül, másokat és magunkat is: E. M. Forster: Maurice.

Melyik a legpocsékabb romantikus történet, amit eddig olvastatok?
BL: Romantikus könyveket ritkán olvasok, úgyhogy csak a szerelmi szálakról tudok nyilatkozni fantasy és ifjúsági műfajban. Ha egy történet pocsék, általában nem olvasom végig, szóval erre mégígy is nehéz lesz válaszolni. Hiába ülök a polc előtt és veszem sorra könyveket, egyiket se tudom leszólni, mert mindegyik jó valamiért. Talán az V.hullám befejező része dühített fel legjobban mostanában, iszonyatosan össze lett csapva, a jól bevezetett, felépített, összecsomózott szerelmi szálakra az író rádobott egy bombát, aztán úgy hagyta. Pedig imádtam az első két részt! A többi könyvben, amit a legpocsékabb kategóriára reflexből rávágnék, pont a szerelmi szál az egyetlen értékelhető.
BB: Nem igazán olvasok romantikus regényeket, ha meg igen, akkor nem várok tőle sokat. Inkább ez a sablon vonalat nem szeretem, amikor egymásra néz a szende lányka és a nőfaló, rögvest jön a szerelem és a szapora, de a hölgyikénk egy hisztis nem normális, az addig alfánk meg mindent elnéző csipogó valamivé alakul.
KBN: Sokat gondolkodtam, hogy mit válaszoljak erre a kérdésre, az első kérdésre adott válaszom okán… Végül úgy döntöttem, nem hozok név szerint könyvet, mert sehogy nem jutott eszembe egy sem és nem akarok valamit szidni csak azért, mert nekem nem tetszett. Annyit mondhatok, hogy azokat a történeteket nem szeretem, amikbe csak azért passzíroztak bele szerelmi szálat, hogy az is legyen benne. Az élet anélkül is megy tovább.

Ha életre kelthetnétek a szereplőitek közül valamelyiket, hogy a Valentin napot együtt töltsétek, ki lenne az?
BL: Funny. Most halt meg a kutyám, akiről Funny-t mintáztam. Vele többet érne még egyetlen nap, mint bármelyik fiú karakteremmel egy egész élet. De ha máskor kérdeznéd, sem tudnék választani. Akivel szívesen tölteném a napot, már foglalt. Nem tehetem tönkre a kapcsolatot, amit én írtam neki!
BB: Mindenképp a Fekete fivérek ikrei, egyik, mindegy melyik. Vagy üsse kő, jöhetne mindkettő.
KBN: Egyetlen, eddig megjelent könyvemből Nimát választanám, mert ő tudja magát jól érezni, tiszta szívből küzdene, hogy minden tökéletes legyen, és persze, hogy nem lenne az, de egyáltalán nem bánnánk. :D
A karaktereitek közül, ki az, aki szereti ezt a napot és ki az, aki csak giccsnek tartja?
BL: Viv és Angie szeretik, Trixi giccsesnek tartja, Nita nem vallja be, de nagyon várja, a többieket nem érdekli. Főleg a fiúkat nem. Remélhetőleg valaki még időben figyelmezteti őket!
BB: Nehéz kérdés, mivel én magam annyira sehogy sem vagyok ezzel az egésszel, így nehéz lenne a karaktereimnek ebben az irányban véleményt formálniuk. Talán SL (spoiler- alert: Téboly kertje gyilkos figurája) lehetne az. Aki szereti, ha kell, vagy épp giccsesnek tartja. Tőle mindkettő elfogadható lenne, egyáltalán ő az a személy, aki képes lenne és hosszasan boncolgatná, elmélkedne fölötte.
KBN: Akik tudnak őszintén örülni: Nima és Félix jól éreznék magukat. Akit nem érintene meg a Valentin nap érzése, az Seraph, Fierce pedig a háta közepére sem kívánná. Ayin jól szórakozna (mint mindig), a párja már nem olyan biztos.

Köszönöm szépen Nektek, hogy részt vettetek az interjúban! Teljen kellemesen a mai napja mindenkinek!



További projektezők:



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése