2016-12-16

Simon Márton: Polaroidok

Simon Márton: Polaroidok

Fülszöveg:
Simon Márton új verseskötete a nagyvárosi szorongás szótára. Szélesvásznú történeteket mesél el néhány szóban vagy egy-egy mondatban, a félig kihunyt fényreklámok tömörségével. Baltával és körömollóval esik neki a nyelvnek, mintha mindig azt az egyetlen elrugaszkodási pontot keresné, ahol költészet és valóság egymásba zuhan. De miután megtalálta és megmutatta nekünk, udvariasan hátralép, és csak annyit mond: ”Uram, íme, a szakadék, amit rendelt.”


Könyv információk:
Kiadó: Jelenkor
Eredeti megjelenés éve: 2013
Oldalszám: 88 oldal
ISBN: 9789636766504

Véleményem:
Először is leszögezem, hogy semmit nem tudtam a könyvről, sem az alkotóról mielőtt elkezdtem olvasni. Így minden előítélet nélkül álltam neki. De úgy érzem, hogy jobban is tettem, hogy nem néztem utána. Olvasás után, viszont rákerestem a kritikákra különböző honlapokon és nagyon megosztott volt az olvasók véleménye, vagy nagyon szerették, vagy utálták, mert tömegkönyv. Kérdem én, ha valamit egy tömeg szeret, az már valóban nem lehet jó, vagy csak azért utasítják el sokan, hogy ettől egyediek akarnak lenni?
Én nem akartam sem tömeg lenni, sem semmilyen lenni az olvasással. Csak egy kicsit jobban megismerni a magyar kortárs költészetet. A könyvtárvezető nagyon szereti a modern művészetet és ő ajánlotta, hogy olvassam el, így ki is kölcsönöztem. Mikor először elkezdtem olvasni, egy nagy katyvasznak tűnt az egész.
Azt sem tudtam, hogy hogyan kezdem el olvasni. Sorrendben, vagy összevissza, vagy talán oldalanként kéne? Aztán inkább az ösztöneimre vagy megszokásra hallgattam és lapról lapra haladtam. Voltak benne sorok, amiken szinte csak átsiklottam, mert nem fogott meg, vagy nem láttam benne semmi értelmet. Viszont sokkal többen éreztem egyszerre magányt, derűt és megértést. A lelkemnek ezek a gondolatok annyira kellettek, mint éhezőnek egy falat kenyér! Ajánlom mindenkinek, aki egy kicsit is nyitott a slam poetryre vagy a modern költészetre, és persze azoknak is, akik eddig nem láttak túl az iskolai verseken és úgy gondolják, hogy minden vers unalmas. Szerintem nem fogtok benne csalódni! DE mindenki nyitott szívvel és elmével olvassa, és egy kicsit gondolkozzatok el rajta! Kellemes kikapcsolódást hozzá!

Értékelés: 5/4 pont
Kedvenc idézetek:









0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése