2017-04-25

A-tól Z-ig könyves felmérés


Újabb taget hoztam mára, hogy legyen valami a blogon, mert most olvasás ügyileg elég gyatrán állok, az interjúk pedig készülnek folyamatosan. Szóval most ismét egy kicsit hosszabb book tag van terítéken, amit a HaBár, a könyves kocsma blogról loptam. A fordítás Réta munkája. Rétánál elég jó tagek vannak, így tőle fogom lenyúlni, azokat, amik tetszik, szóval ő lett az én book tag dílerem. Remélem Nektek is tetszeni fog.

Author you’ve read the most books from (Író, akitől a legtöbbet olvastad):
Csukás Istvánt olvastam a legtöbbet a Moly szerint. Gondolom ez a fiúknak köszönhető, mivel ők nagyon szeretik.




Best Sequel Ever (Legjobb folytatás valaha):
Helena Silence: Ezüsthíd. Kevés olyan folytatás van, ami überelni tudja az első részt, főleg, ha trilógiáról vagy többkötetes sorozatról van szó. Viszont ennél a sorozatnál fényévekkel jobb a második rész, mint az első.

Currently Reading (Mit olvasol jelenleg?):
Jelenleg kettő könyvet is olvasok, mind a kettő magyar író tollából származik. Az egyik egy varázslatos fantasy Majsányi Kati: Erdőmeséje, a másik pedig egy könnyed és humoros sci-fi L. J. Wesley: Egy űrállomás-takarító naplója.

Drink of Choice While Reading (Milyen italt választasz olvasáshoz?):
Semmilyet. Ugyanis híresen béna vagyok, így képes vagyok leönteni 2 mp alatt. Egyéb esetben vizet szoktam inni.

E-reader or Physical Book? (E-könyv vagy papír alapú könyv?):
Nehéz kérdés. Általában a papírkönyvekkel gyorsabban haladok, de nehezebb benne jegyzetelni. Nem szeretem összefirkálni a könyvet, ha megteszem, azt is szigorúan ceruzával, amit később ki tudok törölni. Szóval ilyen szempontból jobban preferálom az e - könyvet, de mivel nincs rendes olvasóm, így telefonról olvasok. Ami meg lássuk be, nem a legszembarátabb megoldás.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School (Egy karakter, akivel randiztál volna a középiskolában):
Nem tudok dönteni 3 személy között. Nekem nagy favoritom Folt Cipriano (Csitt, csitt sorozat), Maxim (Többek által), Theodore Finch (Veled minden hely ragyogó). Szóval ők jöhetnek szóba, viszont nem lettem volna elég bátor egyikhez sem, hogy akárcsak megszólítsam.

Glad You Gave This Book A Chance (Könyv, aminek örülsz, hogy adtál egy esélyt):
Isabel Wolff: Mesés ruhák kalandjai. Nálam nagyon habos-babos hatást kelt a borító, így nem gondoltam volna, hogy ennyire megtetszik a könyv. Bár tény, hogy túl kell lendülni az első benyomáson, mikor az elején csupán a ruhákról van szó, mert utána egy fantasztikus történetet kap az ember.

Hidden Gem Book (Rejtett gyöngyszem):
Rojik Tamás: Befogad és kitaszít. Elég kevés ember olvasta a Moly szerint, pedig szerintem sokkal nagyobb figyelmet is kaphatna. Csak úgy, mint Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára is.

Important Moment in your Reading Life (Egy fontos pillanat a könyves életedben):
Én nem szerettem olvasni, a legjobb barátnőm viszont imádott. Én pedig nagyon szerettem a barátnőm így egyszer elkísértem a könyvtárba. Nagy unalmamban pedig elkezdtem nézelődni és rájöttem, hogy vannak könyvek a kötelező olvasmányokon túl. Így esett, hogy beiratkoztam 10-11 évesen a könyvtárba, és kivettem Christine Nöstlinger: Gréti története című könyvet. Azért erre esett a választásom, mert a legjobb barátnőmet is Grétinek hívják. Na és onnantól, hogy elolvastam úgy éreztem, hogy még, még, még olvasni akarok. Következő körben pedig megismerkedtem a Fiúk kizárva sorozattal, ami nagy kedvenc lett akkor.

Just Finished (Most fejezted be):
F.Kosztyu Viola Lorena című könyvét nemrég fejeztem be. A véleményem már olvashatjátok is róla, az interjú pedig nemsokára érkezik.


Kinds of Books You Won’t Read (Könyvtípusok, amiket nem fogsz olvasni):
Úgy érzem, hogy a történelmi, illetve a családregények nem az én műfajom. A könyvklubnak hála a chick lit műfajjal is megbarátkoztam egy kicsit.

Longest Book You’ve Read (Leghosszabb könyv, amit olvastál):
George R. R. Martin: Trónok harca a maga csekély 926 oldalával.



Major book hangover because of (Legnagyobb „másnaposságot” okozó könyv):
Nálam nagyon sok ilyen könyv van, ezek általában a Rubin Pöttyös könyvek a Könyvmolyképző Kiadótól. Ezeken kívül még van kettő az egyik Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó, a másik pedig Leah Scheier: Csak a te hangodat hallom.

Number of Bookcases You Own (Könyvespolcaid száma):
Sajnos nincs könyvespolcom így ott tartom a könyveim, ahol a szekrényen hely van. Amit pedig éppen olvasok, vagy a hónapban olvasni fogok, azok az ágyam mellett vannak a földön. Ezért kérlek nem megkövezni. Köszönöm.

One Book You Have Read Multiple Times (Egy könyv, amit többször elolvastál):
Nem sok könyv van, amit eddig újraolvastam, mert idén lesz 2 éve, hogy újra moly vagyok. De ez alatt a 2 év alatt eddig a Trónok harcát olvastam el 2x.


Preferred Place To Read (Kedvelt hely olvasáshoz):
Általában az ágyban olvasok, miután lefeküdtek a gyerekek este. Szerencsére összetolható, így nap közben kanapéként funkcionál. Ha pedig kint vannak az udvaron a fiúk, akkor kiköltözöm én is a hintaágyra vagy a teraszra. Attól függ, hogy hol süt a nap, vagy épp nem süt.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read (Idézet, ami inspirál/mindenféle érzéseket ad át neked egy könyvből, amit olvastál):
Nem nagyon tudok választani, mert az idézetek kiírását csak a blog miatt kezdtem el. Előtte nem nagyon érdekelt. De most körbenéztem a kiírt idézeteim között és úgy érzem, hogy talán ez jellemez a legjobban:
Mi volt a kedvenc időszakod… mármint a történelemben?
– A ma – felelte Zelda.
Nem, azt akartam kérdezni, hogy mikor volt a legjobb élni?
– Ma – hangzott a válasz.
Ma? Egy átlagos novemberi vasárnap lenne a történelem legjobb pillanata?
– A legteljesebb mértékben. Véleményem szerint mindig épp most a legjobb élni.”

Reading Regret (Könyv, amit megbántál, hogy olvastad):
Nincs olyan könyv, amit megbántam volna, hogy elolvastam. Mert minden elolvasott könyv egy tapasztalat, hogy hol vannak a határok tetszés és nem tetszés között.

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series) (Sorozatok, amiből minden rész megjelent, elkezdted és be kell fejezned):
Könnyebb lett volna azt kérdezni, hogy melyik az, amelyiket sikerült végigolvasnom. Sok sorozatba belekezdek, de mikor úgy érzem, hogy elég volt az adott világból/szereplőkből akkor félreteszem, és szépen elfelejtem vagy nincs meg a könyvtárban. Ilyen sorozatok: Aprilynne Pike: Wings, Lauren Kate: Fallen, Kiera Cass: A Párválasztó és még sokáig sorolhatnám.

Three of your All-Time Favorite Books (Három legnagyobb kedvenced):

Unapologetic Fangirl For (Egy könyv, amiért menthetetlenül Fangirl módra rajongsz):
Az előbb felsorolt három könyv. Viszont itt nincs korlát, szóval azért még egy párat dobok hozzá. Colleen Hoover: Slammed – Szívcsapás sorozat, Jessica Park: Szeretni bolondulásig sorozat, Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange (kár, hogy magyarul csak kettő része jelent meg), Jessie Ann Foley: Egyszerű dal, Lewis Carroll: Aliz kalandjai Csodaországban és a tükör másik oldalán, Tahereh Mafi: Ne érints sorozat (kár, hogy a kiegészítő kötete nem jelenik meg).

Very Excited For This Release More Than All The Others (Új megjelenés, amit legjobban vársz):
Ian Tregillis: Géplélek (bár ez érkezik, amit köszönök a Twister Media kiadónak!), Tijan: Fallen Crest High (megj.: Művelt Nép Kiadó, 2017. május 15.), Szekeres Judit: Meztelen igazság (megj.: Álomgyár Kiadó, 2017. május 20.), Horváth Gábor: A k (megj.: Athenaeum Kiadó, 2017. június 5.), B. A. Paris: Összeomlás (megj.: Művelt Nép Kiadó, 2017. július 3.), Baráth Viktória: A főnök (megj.: Álomgyár Kiadó, 2017. szeptember 20.), Julia Lewis Thomson: Többek szerint. Csupán ennyi, ez is egy rövidített lista.

Worst Bookish Habit (Legrosszabb könyves szokásod):
Nem könnyen válok meg a könyveimtől. Szóval, ha könyves nyereményjátékot hirdetek, azt becsüljétek meg.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book (X jelöli a helyet: Keresd meg a polcodon a 27. könyvet bal felülről kezdve):
Ohh…. hát nálam ez most nem jön össze. Ugyanis a szekrény, amin rajta van tök üres, mivel éppen szoba-átalakítás folyik. Így szegény könyveim dobozokba vannak száműzve.

Your latest book purchase (Legutolsó könyvvásárlásod):
Magamnak vagy ajándékba? Magamnak nem nagyon szoktam venni, inkább ajándékba vásárolok, ha veszek is az nagyon nagy csoda! Nemrég történt egy ilyen hihetetlen dolog, mert a piacon szinte ingyen hozzám vágtak 4 könyvet: George Orwell: Állatfarm, George Orwell: 1984, Joseph Heller: A 22-es csapdája, Michael Crichton: Őslénypark. Ugye, hogy ezeket nem hagyhattam ott?

Zzz snatcher book (last book that kept you up WAY late) (Legutóbbi könyv, amit késő estig olvastál):
Én minden könyvet késő estig olvasok, mert éjszaka olvasok. Általában éjfélig szoktam fent lenni.

Köszönöm, ha még mindig itt vagy velem, és nem kattintottál el a közepén.

Kihívottjaim ezúttal nincsenek, szóval a tag/felmérés szabadon vihető!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése