2017-08-24

Problems of bookaholic book tag


Ezer meg egy éve kihívott Hihari erre a tagre. Valamiért azt hittem, hogy kitöltöttem, aztán mikor a blogját nézegetem eszembe jutott, aztán pedig az, hogy nem töltöttem ki. Szóval most pótolom a hiányosságom. Hikari válaszait ITT olvashatjátok.

Van kismillió olvasatlan könyved. Hogyan döntöd el, melyiket olvasod el legközelebb?
Igazából úgy lenne az illendő, hogy recik, könyvtári, utazó, kölcsön végül pedig a saját könyvek. De sajnos elég szentimentális vagyok, így a hangulatom dönti el. Emiatt sokszor el vagyok maradva az összes könyvemmel.

Már elolvastad egy könyvnek több, mint a felét, de nem tetszik. Folytatod, vagy abbahagyod?
Mindig be szoktam fejezni a könyvet, amit elkezdek. Ha valami nagyon nem tetszik, akkor félbehagyom és mikor több időm/kedvem van hozzá, akkor újra előveszem és elolvasom. Viszont van olyan is, hogy egy olyan könyvet teszek félre, ami tetszik, de közbejön egy reci vagy kevés időm van, akkor azt is félre szoktam tenni.

Közeledik az évvége és még mindig nagyon távol vagy az olvasási listád teljesítésétől. Mit teszel?
Semmit. Engem ezek valahogy nem hoznak lázba, hogy teljesítsem az adott listát, mert nem nagyon van ilyen listám.

Egy könyvsorozatnak, amit imádsz, nem egyeznek a borítói. Hogyan kezeled?
Annyira nem tud felzaklatni, mert örülök, ha egy sorozatot befejeznek, mert mostanában sajnos sok olyan van, amit elkaszálnak. Egyébként az egyik kedvenc sorozatom a Flat-out Love sorozatból is Matty része kemény borítós.

Minden ismerősöd imád egy könyvet, amit te gyűlölsz. Kivel beszéled meg, aki szerinted a te oldalara állna?
Nem biztos, hogy az én oldalamra állna, de ilyenkor Gorkie-nak szoktam panaszkodni, hogy nem értem, miért szereti mindenki az adott könyvet.

Nyilvános helyen olvasol, és nagyon felzaklat a könyv, annyira, hogy sírni kezdesz. Mit kezdesz magaddal?
Letörlöm a könnyeim és folytatom az olvasást. Viszont nem nagyon szoktam nyilvánosan olvasni, kivétel a kertben, ahova belátnak az utcán járkáló emberek. Nem tudom, hogy ők látják e, hogy bőgök, de mivel otthon vagyok, így nem is érdekel.

Egy könyvnek, amit nagyon szeretsz, most jön ki a folytatása, de te már nem emlékszel egészen az előző részre/részekre. Mit teszel, újraolvasod az előző részt/részeket, vagy keresel róla egy összefoglalót a neten, vagy kihagyod a folytatást, vagy bestresszelsz… stb?
Előveszem az első részt és újra elolvasom. Most is épp ez fog történni Cecelia Ahern könyvével, mert A Vétkesnek érkezik a következő része A Tökéletes címmel. Tavaly valamikor ilyenkor olvastam az első részt, de akkor nem fogott meg, viszont érdekel, hogy mi lesz a folytatásban, így újra elővettem, hogy felfrissítem az emlékeim a világról.

Nem akarod kölcsönadni a könyveidet senkinek. Hogyan utasítod rendre udvariasan azt, aki mégis kölcsön akar kérni tőled egyet?
Ez egy gonosz kérdés! Általában kölcsön szoktam adni a könyveim, így nem tudom, hogy miként utasítanám el az embereket, ha olyan lennék, aki nem ad kölcsön könyvet.

A hónapban már öt könyvnek kezdtél neki, és egyiket sem fejezted be. Hogyan jutsz túl az ezen az olvasási válságon?
Ez lenne az olvasási válság? Mert akkor én folyamatosan abban szenvedek. Sokszor váltogatom a könyveket, nálam mindig a hangulattól függ, hogy épp melyiket veszem kézbe.

Nagyon sok könyv jelenik meg mostanában, ami érdekel, és majd meghalsz, hogy olvashasd. Mit csinálsz? Hányat veszel meg ezek közül?
Hah… szerintem egyet veszek meg, mert tudom milyen a költségvetés és tudok mérlegelni, hogy mi a fontosabb. A könyv megvár, meg amúgy is a hirtelen fellángolás egy idő után elmúlik és sokszor rájövök, hogy annyira nem is kellett az a könyv.

Végre sikerült megvenned a könyveket, amiket nagyon szerettél volna, és alig várod, hogy olvasd őket… de meddig hevernek a könyvespolcon, mielőtt ténylegesen el is olvasnád őket?
HA valóban olyan nagyon must-have és sikerül is megvennem, akkor azonnal nekiállok, hiszen nagyon vágyott könyvről beszélünk.

Kihívottjaim:
↠ Arwen (A penchant forfantasy),
↠ Anna (Lap Lap után),
↠ Réta (Habár, a könyveskocsma).

A képek az Instagram, moly.hu illetve a Pinterest oldalaimról származnak..

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm! Ez jó tag :D hamarosan hozom :D

    Már most majdnem válaszoltam kérdésekre, de inkább majd blogom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várni fogom a válaszaid ^^ <3 és ide is írhattad volna őket ;)

      Törlés
    2. Szerintem amúgy nem olvasási válság, ha éppen máshoz van kedved, és ezért elkezdesz egy másikat. A lényeg, hogy élvezd azt, amit épp olvasol, mindig minden körülmények között! :D

      Törlés