2017-10-13

Sienna Cole – Laura Porter: Száz évvel utánad

Fülszöveg:
A nevem Kate Harris-Woods, és ez az én történetem. Átlagos lány vagyok, középszerű élettel, semmi kiemelkedőt nem vittem véghez – egészen mostanáig. Azt hittem, az új életem akkor kezdődött, amikor Londonba költöztünk a férjemmel. De most már tisztán látom, hogy Párizs volt a célállomás. Gyere velem, és végigvezetlek a naplómban egy olyan történeten, ami most íródik, de 1853-ban vette kezdetét egy fiatal párizsi szerelemmel. Egy időutazásra invitállak, amely során beleolvashatsz, hogyan kapcsolódik össze egy több mint száz évvel ezelőtt élt férfi története az enyémmel. Olyan síron túli üzenetet tartogatok neked, ami időtlen igazságokat rejt. Bemutatom azt az embert, aki megváltoztatta az életem. Velem jössz?

Könyvinformációk:
Kiadó: Publio
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 272 oldal
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789634249245
Sorozat: nem
Függővég: nem

Véleményem:
Megjelenése óta csiggat ez a könyv, mindig le és felpakoltam a Molyos kívánságlistámra, és nem jutottam dűlőre vele, hogy kell vagy sem. Aztán a szerzőpáros elindította utazókönyvbe, így jutottam hozzá én is, aminek nagyon örülök. Egy érdekes történetet ismertem meg, így mindenképp örülök neki, hogy adtam neki egy esélyt!

A történet nagyon különleges, mert kettő szemszöget ismerhetek meg, de nem a szokványos módon. Annyi a csavar benne, hogy majd 100 év különbség van a két elbeszélő között. Mind a kettejük történetét megismertem a végén pedig remekül összefonódik áthidalva az egy évszázadnyi időt.
Az egyik főszereplő Kate, aki Férjével épp az Államokból költözött át Angliába az új élet reményében. Ezt pedig úgy kell érteni, hogy valóban egy új életet szerettek volna kezdeni egy kisbaba reményében. Nagyon sokat próbálkoztak, de sajnos sikertelenül. Ez kicsit megtörte Kate-et. Bár melyik nőt ne tette volna gallyra? A folyamatos csalódás miatt kezdett el naplót írni, amit ez elején nem igazán szívlelet, de a végére nem maradt már ember, akivel meg tudta osztani a problémáit. Az új házba mikor beköltöztek találtak egy pár régi bútort, amiben megbújt egy 19. századi francia levelezés. Kate-nek nagyon megtetszett, így keresett egy embert, aki lefordítja neki. Így ismerkedett meg Ciarannal, a romantikus lelkű művészsegéddel. Később pedig Kate talált egy naplót is, aminek segítségével még többet tudott meg Ciaranról. Kár, hogy Kate annyira belemerült abban, hogy megismerje Ciaran történetét, és nem vette észre, hogy mi folyik a valódi életben a férjével és a házasságával.

Ciaran egy vérbeli kurafi, aki könnyen maga köré tudja bolondítani a hölgyeket, és szégyentelenül ki is használta ezt az adottságát. Egészen addig, amíg meg nem ismerkedett egy vagyonos nővel. Csodálatos szerelmes leveleket váltottak egymással, majd ez a szerelem kihunyt, amint kiderült, hogy honnan van Ciaran vagyona. Addigra persze egész szépen összegabalyodtak szíve hölgyével az apuka tudta nélkül. Ami ebben a korszakban igencsak elítélendő dolog volt. Amint megszűntek a szerelmetes levelek, jött a naplóírás Ciaran életében is. Nem csak Kate, hanem az Olvasó is részese lehet Ciaran kalandjainak, amiben nem volt hiány. Egészen kicsi korának történetétől végigkövethettem Kate-tel együtt Ciaran életét: szörnyű és halálban bővelkedő gyermekkort, utcán csavargó éveken keresztül egészen a családalapításig, vagyonossá válásig sőt, még egy titkot is megtudtam! Nagyon élveztem végigkíséri az élet rögös útján, és vele együtt örültem a boldogságának.

Nehezen engedem el ezt a történetet, mert magával rántott, amint elolvastam az első Ciaran levelet. Gyönyörűen van megfogalmazva, mintha valóban az 1800-as évekből származna, és nem egy 21. századi tollból került volna elő. Imádtam ezeket a részeket, viszont ezekben találtam sajnos a hibákat is. Először is néha nagyon túl volt írva, még azt is megtudtam, hogy egy-egy naplóban fellelhető szereplőnek, hogy állt minden egyes haja szála. Jó ez egy kicsit túlzás, de a lényeget szerintem mindenki éri. DE! Ezeket a hibákat képes voltam elnézni a történet miatt, mert az remekül sikerült! Volt, hogy úgy olvastam, hogy kihagytam Kate részeit és rögtön átugrottam Ciaranra. Majd vissza Kate-re. Nem szoktam egyéb esetben ilyet csinálni, de most valóban jobban érdekel a hősszerelmes élete, mint Kate-é.

A kér írónő egészen különleges világot tárt az olvasók elé, és szerintem sok ember imádni fogja. A kissé giccses 19. század és a mai modern világ remekül megfér egymás mellett egy könyvben, ezt be is bizonyították az írónők!

Összességében élveztem olvasni, és vártam, hogy este legyen és újra belemerülhessek mind a kettő ember életébe.

Ajánlom azoknak, akik:
- szeretik a romantikus regényeket,
- kíváncsiak, hogy miként fér meg két különböző kor egy könyvben,
- egy kicsit komolyabb hangvételre vágynak,
- nem bánják, ha van a történetben humor és egy cseppnyi erotika.

Értékelésem: 5/4 csillag

Kedvenc karakter(ek): Ciaran
Kedvenc jelenet(ek): mikor Kate felfedezi Párizst
Kedvenc idézetek:
„… az élet halálos méreg, … mik észrevétlenül lopják ereidbe a pusztulást. Mégis hogyan tölthetnéd el akkor azt a kis időt, mi megadatott neked a földön – legyen akár tíz, akár száz év? Élj! Szeress! Sose alkudj meg! Találj egy társat, ki élethosszig hű párod lehet! S mikor csak lehetőséged adatik rá, légy boldog!
Nem tudhatod, mikor ér véget.”
„Fejlődés, haladás mindenütt. Csak egy helyen nem fejlődünk: az elménkben. Az emberiség közös tudata még mindég dacos gyermekkorát éli.”
„Kaptunk egy lehetőséget, hogy újrafessük azt a bizonyos vásznat, és csak rajtunk múlik, hogy milyen kép kerül rá.”
„Volt-e bármi értelme, ha semmit nem hagysz hátra? Ha nem tudod átadni a tudásod, a tapasztalataid, az általad megteremtett értékeket, a szépet és a jót, ami még maradt az emberiségben?”
„Akármilyen tulajdonságaim és adottságaim is legyenek nőként, ha nem lehetek anya, mindig csak fél ember maradok.”

A képek a Pinterest táblámról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése