2017. március 24., péntek

Graham Davey - Kate Cavanagh - Fergal Jones - Lydia Turner - Adrian Whittingthon: Szorongás helyett - Hogy jól érezd magad…


A recenziós példányt köszönöm szépen a Panem Kiadónak!

Fülszöveg:
A szorongás, mint probléma sajnos általános velejárója a mai modern életvitelnek. Megismerkedhetünk a kognitív viselkedésterápia gyakorlati módszerével, ami segít megszüntetni a parttalan gondolatmeneteket és rosszul berögzült szabályokat, melyek fenntartják bennünk a szorongást, a túlzott aggodalmat. Egyszerű, könnyen olvasható stílusban, gyakorlatias példákkal és képekkel ismerhetjük meg a módszert, mellyel képessé válunk megérteni és kezelni a szorongásunkat.

Könyvinformáció:
Kiadó: Panem
Eredeti kiadás éve: 2012
Magyar kiadás éve: 2015
Oldalszám: 160 oldal
ISBN: 9786155186240
Fordította: Kallai Nóra
Sorozat: Tantusz könyvek
ITT megvásárolható

Véleményem:
Jó kis könyv, ami úgy gondolom, hogy sok embernek képes segíteni abban, hogy legyőzze a szorongását vagy a félelmét, amiből a szorongása származik. Én is szorongós fajta vagyok, így biztos, hogy ki fogom próbálni, a tanácsokat, amik a könyvben megtalálhatóak, hátha kicsit segít túllépnem rajta.
Mi lesz, ha nem tudom megcsinálni?
Mi lesz, ha mindenki utál?
Mi lesz, ha elájulok?
Sajnos a mai világban nagyon sok ember él, aki szorong, és talán lehet, hogy nem is tud róla. Néha nem jár testi tünetekkel, vagy rossz érzéssel, mert van, aki már nagyon profin el tudja kerülni a stresszhelyzeteke. Azonban ez sem túl jó, hisz így nem képes túltenni magát az ilyen helyzeteke. Ez által lehet, hogy pont egy szuper élményről marad le. Ilyen például az az ember, aki nem mer repülőre szállni. Lehet, ha egyszer felülkerekedne ezen a félelmén, és kipróbálná, akkor megtetszenek neki. De!!! A könyv végig a szemem előtt tartotta, hogy ne egyszerre akarjam legyőzni a szorongásom és félelmem, mert lehet, hogy amit épp megoldani készülök egy újabb szorongós helyzetet szül. Ezért vázolt fel egy nagyon szuper lépcsőt, ami alapján haladhat az ember, ha egyszer elhatározásra jut, hogy véget szeretne vetni a rossz érzéseknek. Ezek az érzések pedig azok, amik hatalmába szokta keríteni az embert, ha olyan helyzettel kerül szembe, amit nem szeret. A lépcsők nagy vonalakban így festenek:
Ø    feltérképezni a félelmet, hogy miből származik,
Ø    meghatározni a célokat,
Ø    szembenézni a félelmekkel,
Ø    megtapasztalni, hogy valósak e a félelmek,
Ø    megpróbálni abbahagyni az állandó aggódást,
Ø    abbahagyni az előítéletek gyártását, helyette pozitívan gondolni a jövőbeli eseményekre,
Ø    a fejlődés útjára lépni, hogy szebb jövőnk legyen.
A könyvben az is nagyon tetszett, azon kívül, hogy nem „durr bele” akarja megoldani a problémát, hogy gyakorlatias példákat is hoz. Nekem ez sokszor megkönnyítette megérteni, hogy mire is céloz a könyv. Vannak benne részek, amik arra buzdítják az olvasót, hogy valóban tegyen azért, hogy képes legyen változni, legyen ez egy táblázat vagy egy „térkép”. Ha kíváncsiak lettetek rá, bele is nézhettek, hogy valóban nem tömény szöveg és nagyon baráti a nyelvezete is.


Ajánlom azoknak, akik VALÓBAN szeretnének kilépni a félelmük mögül és rájönni, hogy az életet élvezni kell, nem pedig szorongva végigcammogni rajta!

Értékelés: 5/4

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése