2016-11-21

Brooklyn - a film


Nincsenek rá szavak, hogy mennyire imádom ezt a filmet.
Sajnos a könyvet nem állt még módomban beszerezni, de láttam már mellette dobozkát, úgyhogy nem kicsit vagyok boldog miatta.
 

Tudni kell rólam, hogy irdatlan nagy Saoirse Ronan rajongó vagyok! Mindegy miben játszik, mindegy, hogy a film jó-e, vagy, hogy még felirat sincs hozzá, mert az életben nem fog ide eljutni, én biztosan megnézem.
Lovely bones
Hihetetlen… Még csak egy kislány volt, mikor először láttam (Vágy és vezeklés), de egyből megkedveltem. Csodálatos hang, csodálatos arc… Mindig a gyermeki ártatlanságot testesítette meg a számomra, és egyelőre felnőtt nőként sem nőtte ki ezt a szerepet.

-         Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz! -

 A Brooklyn egy csodaszép képi világú, rendkívül érzelmes, és sokatmondó filmre sikeredett. Azt sajnálom csak, hogy annyira, de annyira rövid! Még tudnám nézni, hogy Eilis és Tony miként éli az életét, tudom-tudom, a tündérmese így tökéletes, de akkor is!  Én nem szerettem volna, hogy itt vége legyen. 

Eilis Lacey elmegy New Yorkba, munkát kap, barátokat szerez és szerelmes lesz. Mit ad Isten, egy olasz gigoloba! Aki ahhoz képest, hogy olasz, elég nyugodt és csendes is tud lenni, igazi örökéletű társat látok benne (magamnak? Naná! Bármikor elfogadnám). Van életcélja, keményen dolgozik, jól néz ki, kedves és figyelmes, nem egy hamariberkenye.
 És ahogy ez a hím nézni tud, az valami emberfeletti. Csodálattal és őszinte szerelemmel néz a lányra. Minden egyes nap elmegy elé és megvárja, hogy a lány végezzen, majd hazakíséri, figyelemmel hallgatja, majd csókot váltanak és hazamegy.  
S mindezek után mosolyog, mert teljes volt a napja!
Egyetlen dolog nem tetszett, hogy Tony nem magasabb Eilisnél (de én alacsonyabb vagyok Saorsienél, tehát a srácot alighanem nekem találták ki).


Na és innentől jönnek a sírós részek.
Rose meghal. 
Eilis elmegy, Tony elengedi.


Amikor először néztem, akkor úgy emlékeztem, hogy több időt tölt otthon, de most valahogy kevésbé tűnt szignifikánsnak ez a pár hét, vagy a filmben ez a pár (annál azért több) perc. Mintha valódi vívódást nem is jelentene neki, hogy mindent újra a háta mögött hagyjon.

Egyébként itt felmerül a kérdés, ha Tony nem erőlteti a házasságot, akkor is visszament volna Eilis (nem ideértve azt a tényt, hogy a házasságkötő termi találkozó miatt  „bukik le” később)? Akkor is elég lett volna a gonosz banya szövegelése(a rosszmájúság, és nem az információtartalom miatt)? Ugyebár ezek az emberek mélyen vallásosak voltak…ha nem derül ki a házasság, akkor mi lett volna a vége? 

Én végig Tonyt preferáltam, talán az olaszországi kötődésem miatt…vagy csak azért, mert ezt tartottam helyesnek…nem tudom.
***
Remélem Saorise hamarosan előrukkol egy hasonlóan csodálatos és megindító filmmel. Ha adaptáció, annak mééééég jobban örülök.  

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése