2019-10-21

Végre itt van az ősz Book Tag | 2019


Sziasztok!
Nagyon régen volt már book tag, azaz könyves kérdéssor a blogon, úgyhogy épp itt az ideje, hogy hozzak egyet. Ez pedig a Végre itt van az ősz book tag, amit az Írásaim tárháza blogon találtam. Hikari válaszait >ITT< elolvashatjátok.

Ősszel a levegő friss és tiszta:
Mondj egy könyvet élénk helyszínnel!
Rögtön Moskát Anita: Bábel fiai könyve jutott eszembe. Remekül adja át Anita a bibliai várost, amiben egy varázslatos torony épül, így teljes mértékben oda tudtam magam képzelni és részesévé válni a bábeliek életének.
A természet gyönyörű… de haldoklik is:
Mondj egy gyönyörűen megírt történetet, ami nehéz témát dolgoz fel, mint a veszteség vagy a gyász.
Idén rengeteg ilyen könyvet olvastam, de most a legfrissebb élményem mondanám ide: Cath Crowley: Szavak kékben. A veszteség és a gyász is megjelenik, illetve ennek a feldolgozása. Igaz, a Szavak kékben egy ifjúsági regény, mégis fontosnak érzem, hogy a fiatalok is halljanak/olvassanak/beszéljenek erről a témáról, mert azáltal, hogy látják: nincsenek egyedül a problémájukkal, könnyebben túllendülnek rajtuk.
Kezdődik az iskola:
Mondj egy valós történetet, ami újat tanít.
Már több, mint egy hónapja, hogy elkezdődött az iskola, sőt, hamarosan itt van az őszi szünet is, de azért csak írok ehhez a ponthoz is egy könyvet. Ez pedig legyen az idei olvasmányaim közül a… hoppá, idén még nem olvastam ilyen kötetet. Azt hiszem ezért szépen csöndben tovább is lépek a következő pontra.
Hogy valami melegen tartson, jó dolog a szeretteiddel lenni:
Mondj egy kitalált családot/háztartást/baráti csoportot, aminek szívesen lennél a része.
Valeria Screwy: Miss Screwy csavaros árvái könyvben annyira nem igazi család, de hát, mint tudjuk, nem mindig a vér határozza meg a család fogalmát. Annyira boldog lennék, ha nekem is jutnak egy Miss Screwyhoz hasonló nénikém, hogy együtt vegyünk részt pár klassz kalandban.
Színes levelek gyűlnek a földön:
Mutass egy halom őszi színekben pompázó borítót.
Az ősz tökéletes a kandalló előtte mesélésre:
Mondj egy könyvet, amiben valaki történetet mesél el.
Több történet is elmondásra kerül N. K. Jemisin: Az ötödik évszak könyvében, de a végén vár az igazi csattanó. Ez a könyv annyira tökéletes, hogy azt elmondani sem lehet. 3 különböző történet kerül elmondásra, és más-más nézőpontból. Ahogy haladunk az olvasással, úgy lesznek ezek a mesék egyre világosabbak, míg a végén az Olvasó is megvilágásodik.
Az éjszakák egyre sötétebbek:
Mondj egy sötét, ijesztő olvasmányt.
Ez a regény nem annyira ijesztő, de van benne valami sötét, mégis nyugtató. Igazából nem is tudom, hogy mihez kezdjek ezzel a könyvvel, mert annyira vegyes érzések kavarognak benne, még a mai napig is, ha rá gondolok. Ja, hogy amúgy még nem mondtam el, miről is beszélek. Ez a kötet a Karin Tidbeck: Rénszarvas-hegy és más történetek a peremlétről. A perem egy furcsa hely, és olvasás közben valóban úgy éreztem, hogy én magam sem tudom mindig eldönteni, hogy melyik oldalon is állok. Ez számomra néha nagyon ijesztő volt.
A nappalok egyre hidegebbek:
Mondj egy rövid, szívet melengető olvasmányt, ami felmelegíthet hideg és esős napokon.
C. S. Lewis: A varázsló unokaöccse. Nemrég elkezdtem elolvasni Narnia krónikáit, mert a filmeket nagyon szeretem, de a könyvek kimaradtam a gyerekkoromból. Nagyon pozitívan csalódtam az első részben, mert megismertem Narnia születését, amire boldogan gondolok vissza, hiszen egy csodálatos világot teremtett C. S. Lewis.
Az ősz minden évben visszatér:
Mondj egy régi kedvencet, amihez hamarosan vissza akarsz térni!
Nem őszi témájú könyv, de biztos, hogy vissza fogok térni a Nina George: Levendulaszoba könyvhöz. Annyi érzelmet, mint ami ebben a könyvben fellelhető ritkán olvastam, és egyszerűen magával ragadott. Mikor befejeztem, legszívesebben rögtön elölről kezdtem volna, ezért is gondolom, hogy többször is elő fogom venni újraolvasni. Ez pedig szerintem hamarosan be is következik.
Ősszel tökéletes kényelmes olvasós estéket tartani:
Mi a kedvenc kiegészítőd egy ilyen estéhez?
A párnám és a takaróm, viszont ezek a kiegészítők megvannak télen-nyáron, évszaktól függetlenül, mert mindig szeretek jól bekuckózva olvasni.
Kihívni senkit nem szeretnék, akinek tetszik és szeretné kitölteni forrásmegjelöléssel vihető, vagy akár ide kommentben is leírhatja a válaszait.
Köszönöm a figyelmet!
A képek a moly.hu oldalról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése