2020-03-08

Feminista Book Tag

 Sziasztok!
Március 8-án a Nőnap kapja a főszerepet, ennek keretein belül pedig hozok Nektek egy book taget. Mr régóta a könyvjelzőim között csücsül, de sosem éreztem elég energiát arra, hogy kitöltsem, de eme jeles nap alkamából erőt vettem magamon és megteszem. Ez a book tag pedig a Feminista Book Tag, amit a Könyvjelző Blogon találtam.

Kedvenc írónőd
Mikor a kedvenc írónőmet kérdezi valaki gondolkodás nélkül rávágom, hogy Colleen Hoover (értékelések). Majd elkezdek gondolkodni, hogy CoHo akkor a kedvencem, mikor lelkileg rottyon vagyok, és olyan történetet szeretnék olvasni, amiben még sanyarúbb a szereplők sorsa, mint az én aktuális lelki állapotom. Úgyhogy elkezdek gondolkozni, hogy ki az, akinek a regényeit bármilyen körülmények között szívesen előkapom és (újra)olvasom. Ez a személy pedig nem más, mint Vivien Holloway (értékelések).
A Winie köteteit imádom, már többször újraolvastam, mikor nem volt máshoz kedve, a többi regénye pedig elolvasásra vár, és csak bízni tudok abban, hogy azokat is annyira fogom imádni, mint a Langton család történeteit.
Kedvenc hősnőd
Fredé
A szolgálólány meséjében (értékelés) Fredé (és nem June, ezt a nevet a sorozatban kapta meg) egy igazi harcos, aki a rendszer ellen próbál harcolni a rendelkezésére álló eszközökkel. Igazi példakép minden olyan nő számára, aki elnyomva érzi magát, nekem mégis az tetszik benne, hogy ki mer állni magáért.

Egy regény feminista üzenettel
30 fantasztikus novella egy helyen, melyben erős, elhanyagolt, nagyképű, egyszerű nőkről olvashattam. Magával ragadott rögtön az első novellájával, későbbiekkel pedig önbizalmat is adott, hiszen sok novellában magamra találtam és általa külső szemlélőként láthattam a saját problémáim. Ajánlom mindenkinek, aki egy kicsit nem bízik magában, és a férfiaknak is, akik nem mindig érzik, hogy a nőknek nem mindig vannak önmaguk által generált problémáik.

Egy lányt ábrázoló borító
Először kicsit félelmetes volt a borító, mert annyira fura a csaj szeme. Majd olvasás után rájöttem, hogy tökéletesen passzol a borítón látható női arc Pippa Kennhez, aki egy nagyon erős lány.

Egy csapat lányról szóló regény
Egy maréknyi lány versenyéről olvashatunk a sorozat nyitókötetében. Igaz, hogy folyamatosan próbálják egymást kiejteni, hogy ők nyerjék el a herceg szívét, mégis mikor szükséghelyzet van, akkor képesek összefogni.

Egy regény két női mesélővel
Ez jutott legelőször eszembe, aztán rá kellett jönnöm, hogy talán nem ez a legjobb választás ide. Mert a történetet több nézőponton keresztül ismeri meg az Olvasó, és több elbeszélőmódban is, ami igazán érdekessé teszi az olvasást.

Olyan könyv, ahol egy nő menti meg a világot
Lorelai nem kifejezetten egyedül menti meg a birodalmat, de azért a munka oroszlán részét ő végezte el.

Egy könyv, ahol jobban szereted a női legjobb barátot a férfinél
Ebben a részben Gerda nem ül a babérokon és várja, hogy Kiki kiszabadítsa, hanem saját kezébe veszi a sorsát, és igazi kis badass kis csajként viselkedik.

Egy könyv férfi író tollából, de a főszereplő nő
Rácz-Stefán Tibor eme regénye egy igazi kincs. A főszereplő, Lilla karaktere zseniális. A könnyeimmel küzdve olvastam a sorsának alakulását.
Senkit nem hívnék ki a tagre, akinek van kedve töltse ki nyugodtan, de vagy a Könyvjelző Blogot vagy engem jelöljön meg forrásnak.
A képek a moly.hu oldalról és a Pinterest oldalamról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése