2019-08-06

Tóth Anikó Dóra: Puszimanók



Fülszöveg:
Mindenkinek saját puszimanója van. Igen, neked is. Sejtelmed sem volt róla? Pedig van, méghozzá nem is akármilyen!
Ő az, aki minden este lecsúszdázik hozzád egy holdsugáron, és addig puszilgatja a szemhéjad, amíg az le nem csukódik. Sőt, akkor sem hagy magadra, ha elaludtál. Kinyitja neked Álomország egyik kapuját és vigyáz rád, amíg fel nem ébredsz.
Szívesen megismernéd közelebbről? Akkor rád vár ez a mesekönyv!

Könyvinformációk:
Kiadó: Magánkiadás (TAD)
Oldalszám: 56 oldal
Kötés: kemény táblás
Megjelenés időpontja: 2018. november 24.
Műfaj: mese
Illusztrálta: Nemes Takách Kata
ITT megvásárolható

Véleményem:
A recenziós példányt köszönöm szépen Tóth Anikó Dóra írónőnek!
Tóth Anikó Dóra nevével első könyve kapcsán találkoztam először. Majd felkeresett, hogy lenne e kedvem elolvasni a mesekönyvét, én pedig igent mondtam, mert a Puszimanók borítóját meglátva rögtön tudtam, hogy egy édes történetet olvashatok a könyvben. Nem kellett benne csalódnom, valóban nagyon aranyos cukira sikerült!

A történetben megismertük Olíviát, a kislányt, aki nem nagyon akart elaludni. Ezért az anyukája elkezdi vele megismertetni a puszimanókat. A kislánynak annyira megtetszenek ezek a lények, hogy utána már nap közben is róluk kérdezősködik. Így fejezetről fejezetre egyre több információt tár Olívia elé az anyukája, hogy minél közelebbről megismerje a manókat.
A kötetben több rövid történet található, amikre azt mondtam felnőtt fejjel, hogy igen egyszerűek. Majd elkezdtem olvasni a fiúknak esténként és azt kellett észrevennem, hogy nagyon érdeklik őket, hogy kik is azok a puszimanók. Fejezetről fejezetre ismertük meg teremtményeket, hogyan élnek, mit csinálnak, esznek, isznak. Miután befejeztük a könyvet, napokig emlegették a fiúk, hogy biztos nekik is vannak saját puszimanóik, akik esténként eljönnek hozzájuk és vigyáznak rájuk.
Nagyon tetszett az a rengeteg kreativitás, ami fellelhető a könyvben és a végére én is azt éreztem, hogy kár, hogy ez egy mesekönyv, és nem valami komolyabb fantasy. Az csodálatos illusztrációkat, amik a mesét gazdagítják Nemes Takách Kata alkotta meg. A történethez tökéletesen kapcsolódnak a rajzok, amiket nagyon szívesen elnézegettek a fiaim és én is. Imádtam a vibrálói színeit, néha jobban lekötöttek, mint maga a történet. A könyv betűmérete nagyobbacska, a mondatok is rövidek, ami tökéletes egy olyan csemetének, aki most fedezi fel a betűk világát. Így bátran merem önálló olvasásra ajánlani 7-8 éves kortól.
Összességében nagyon élveztem felolvasni a fiúknak, akik nagy érdeklődéssel kísérték végig Olívia ismerkedését és kalandját a puszimanókkal. Várjuk nagyon a folytatást!

Ajánlom azoknak, akik:
- szeretnék megismerni a puszmanókat;
- még kisgyerekek és gyakorolnak önállóan olvasni;
- egy édes olvasmányt keresnek a csemetéjüknek;
- felnőttként ismét gyerekek szeretnének lenni.
Értékelésem: 5/ 5 csillag

Kedvenc karakter(ek): puszimanók
Kedvenc jelenet(ek): Álomország részletei
A képek saját készítésűek.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése