2019-01-06

Viszlát december… Helló Január! | 2019


Sziasztok!
Sikeresen lezártuk a 2018-as évet >EBBEN< a bejegyzésben, a januári TBR-listám is összeírtam >ITT<, viszont egyik írásban sem említettem, hogy mi újság volt decemberben. Úgyhogy ez a havi zárós poszt egy kicsit rendkívüli lesz. Vágjunk is bele!
Decemberi összegzés:

A december nagyon hajtós hónap volt, nem csak azért, mert jöttek az ünnepek, hanem egyebek miatt is.
A hónapot kezdtünk a télapózással. A mi kis városkánkban minden évben a Télapó körbejárja a várost, megállva néhány helyen, ezzel örömet szerezve a helyi gyerekeknek. Mi is kint voltunk és vártuk, hogy jöjjön a fehér szakállú ember a lovacskáival, a krampuszaival és a szekerével… akarom mondani a szánjával. Ügyesen énekeltek az összegyűlt gyerekek, kaptak is érte szaloncukrot, aminek mindenki nagyon örült. 6-án reggelre pedig a kis csizmák is megteltek minden jóval. De itt nem ért véget a móka!
December 7-én betöltötte a Nagyobb a hetedig életévét, hurrá! El sem hiszem, hogy már ekkora, még nemrég tartottam a karomban kisbabaként. Volt torta, rengeteg ajándék, móka, kacagás.
Ezután sem állt meg a menet, mert decemberben volt 2 kempó verseny is. Az egyiken csak a Nagyobb vett részt, a másikon viszont mindketten. Mind a kettő versenyen ügyesen teljesítettek, sok éremmel tértek haza, a Kisebb pedig megkapta élete első kupáját: a legfiatalabb versenyző címen.
Közben mi felnőttek sem unatkoztunk, mert a cég, ahol dolgozunk olyan rendes volt, hogy rendezett egy bulit az összes dolgozónak (közel 3000 ember). Volt kaja, pia, tánc és Bereczki Zoli, mint sztárfellépő. Mindenki csiniben volt, sok embert nem is ismertem fel, mert nem volt rajta a munkához kötelezően viselendő köpeny. Jót buliztunk pár csajjal, még táncoltam is, és a Bereczki Zoli „koncertet” is végigtomboltuk az első sorban. Anyukám megtanította, hogy rosszat nem mondunk senkire, úgyhogy arról a performanszról, amit Zoltán művész úr elhozott nekünk csak annyit mondok, hogy nagyon jól táncol.
Aztán jött a karácsony időszak. Na, ez volt igazán rohanós: készülődés, ajándékvásárlás, főzés, sütés, állandó zabálás, család kötelező körbelátogatása. Gondolom mindenkinek ismerősök ezek a körök, hát mi sem maradtunk ki belőle. A fiúk olyan mennyiségű Legokat kaptak, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni, meg pár társasjátékot (nagy kedvenc a Jumanji, amit Facebook oldalon mutattam is).
A két ünnep között sem volt megállás, mert baráti társasággal voltunk vacsorázni, kempó évzáró buli is volt, ahol megmutatták a gyerekek, hogy mire képesek, ott is ettünk, ittunk, beszélgettünk.
Szilveszterkor barátnőméknél voltunk, ott is vannak Babák, úgyhogy igazi nagy család módjára köszöntöttük az új évet. Természetesen ott is ettünk, beszélgettünk és játszottunk, ja meg tűzijátékoztunk. A Babák szépen aludtak, annak ellenére, hogy a fiúk nem mindig voltak normális hangerővel, úgyhogy dicséret nekik. Hajnal fél 2 körül útnak indultunk, mert mindenki fáradt volt (kivétel a fiúk, ők fel voltak pörögve) és gyorsan ágyba is bújtunk.
Egy szónak is száz a vége: pörgős decembert tudhatunk a hátunk mögött, de ennél jobb évzárást nem is kaphattunk volna.

A magánéleti hajtás közepette nemigen volt időm leülni a gép elé pötyögni, pedig egy egész sorozatot szántam a Könyves Karácsonynak, ennek ellenére csupán 1 bejegyzést sikerült közzétennem. Viszont volt egy nyereményjáték, ami a Facebook oldalon zajlott, és időben elkészült az évösszegzős poszt is. Összesen csupán 9 bejegyzés került ki a blogra, annak ellenére, hogy sok ötletem volt, idő hiányában nem tudtam kivitelezni.
Értékelések:

Havi egyéb bejegyzések:
Állandó rovatok

Beszerzések, ajándékok, recenziók:
Decemberben 4 új könyv boldog tulajdonosa lettem. Mind a 4 recenzió, amiket nagyon köszönök szépen. Nem is tudok választani, hogy melyiknek örülök a legjobban, mert az összes könyv nagyon érdekelt.

Martin Kay: Eastern
Martin Kay decemberben felkeresett, hogy volna e kedvem elolvasni a könyvét, jött a mindenféle reklámmal, de szükségtelen volt, hiszen addigra már annyiszor jött velem szembe a könyv, hogy elkezdett érdekelni. Így nem tudtam ellenállni a felkérésnek, azóta pedig büszke tulajdonosa vagyok ennek az egyedi műnek.

George R. R. Martin: Éjvadászok
Nem is kérdés, hogy miért szerettem volna ezt a könyvet. A válasz nagyon egyszerű: George R. R. Martin írta, aki az egyik kedvenc íróm. Olyan szerencsés helyzetbe kerültem, hogy a Lendület Magazin által recenziós példányként hozzájuthattam.

Naomi Novik: Ezüstfonás
Naomi Novik megfogott magának a Rengeteg könyvével, ezért is jöttem lázba, mikor a GABO kiadó bejelentette, hogy érkezik az Ezüstfonás. Az pedig nagy örömömre szolgált, hogy a Kiadótól megkaptam recenziós példányként.

Novák Vica: Minka és a betűvetők
Novák Vica új könyve pedig a legmegtisztelőbb, mert még a nyáron megkeresett, hogy mondjak véleményt a könyvről, ami bele is került. Bloggerként és anyaként sem kívánhattam volna többet, és nem tudom elégszer elmondani, hogy ez hatalmas megtiszteltés. A könyv decemberben jelent meg, és Vica meg is lepte a fiúkat egy saját, névre szóló példánnyal. Innen is köszönöm/köszönjük szépen a kötetet!
Januári tervek:
A bejegyzés elején már említettem, hogy már külön írtam egy TBR-listát, amit >ITT< megnézhettek. Most azért készült külön el ez a lista, mert Réta a januárt a Fantasy Kihívásnak szánta, így már korábban kikerült az olvasnivalók listája, mert ahhoz a kihíváshoz igazítottam.
Ennyi lett volna a hónapzárás. Egész sűrűre sikerült, de nem bántam egy percet sem, mert nem volt időm unatkozni. Nektek hogy telt a december?
A képek a moly.hu, és Pinterest oldalamról származnak, illetve saját készítésűek.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése