2019-12-21

Hajdú-Antal Zsuzsanna: Visszatérünk | könyvbemutató-beszámoló

Sziasztok!
2019 november 16-án Hajdú-Antal Zsuzsanna harmadik könyvének, a Visszatérünknek volt a könyvbemutatója, amin sajnos nem tudtam részt venni. Viszont az írónő megírta nekem, hogyan érezte magát a bemutató alatt.
Fogadjátok szeretettel!

Az írókurzus és a tanári múlt miatt hozzá vagyok ugyan szokva, hogy közönség előtt szólalok meg, a készülő videófelvétel és a teltház miatt mégis jobban meg voltam illetődve a kelleténél. Hogy milyen is volt 2019. november 16-a dióhéjban? Elmesélem.

Bagi Katalin műsorvezető nem árulta el az elején a Visszatérünk fordulatait a hallgatóságnak; rávilágított, hogy könyv az ifjúsági- és a felnőttirodalom határán mozog: érzékenysége és témája miatt inkább utóbbiba sorolható, emellett fel- felbukkanó diákkori emlékek is helyet kapnak benne. Örültem, hogy méltatta a borítót, mert épp azt a momentumot ragadja ki, ami a fejemben először megszületett és nem engedett; ami köré az egész regény cselekményét építettem.
Az este egyik fő vonulata és központi témája a könyv mondanivalója volt. Bagi Kati rávilágított, hogy nem kimondottan az országot megrázó tragédia áll a történet középpontjában, sokkal inkább az a három túlélési stratégia, amit a szereplők képviselnek: a számítógépes játékokba temetkező, pályáján csak hányódó Mosonyi Anti; az olajfestményeit szénrajzokra cserélő, megtört Szücs Kori, és a bátor, világutazó Pásztor Csilla, akik hat évvel a tragédia után újra találkoznak, és erőt adnak egymásnak.
A regényt ihlető, valóságban megtörtént balesetekre reflektálva felmerült a hála érzése, ami a három fő karaktert leheletfinom szállal köti össze a felszín alatt. Csilla, Kori és Anti enélkül nem indulhattak volna el erre a közös külső és belső utazásra, és a Visszatérünk sem születhetett volna meg.

A bemutatót a Holl Nándor színész-szinkronszínész által felolvasott könyvrészletek tették még emlékezetesebbé, egyértelműen ez volt az este fénypontja, hiszen akármelyik szereplő bőrébe bújt, őt hallgatva szinte megelevenedtek a leírt sorok, ami mindig fantasztikus élmény; a légy zümmögését is hallani lehetett.
Az esemény végén lehetőség nyílt a regény megvásárlására és dedikálására is, aminek nagyon örültem, mindig szívesen találkozom az olvasóimmal.

Ezúton is szeretném megköszönni, hogy megtiszteltetek a bizalmatokkal, és ennyien eljöttetek, rengeteget jelentett nekem.
És hogy a pipacsok miért ártatlanok?
Az kiderül a történetből.
***
Az egyórás bemutatóból végül készítettünk egy 17 perces verziót, amit az alábbi linken tekinthettek meg:

A YouTube-csatornámra pedig itt iratkozhattok fel, ahol a Holl Nándor által felolvasott rövid részletek is elérhetőek:
https://www.youtube.com/channel/UCatqOLMd6wwNpZd2U3BIAjQ

Köszönöm szépen Zsuzsannának ezt a remek összefoglalót! Az írásnak és a videóknak köszönhetően úgy érzem, én is jelen voltam a remekül sikerült bemutatón! Akinek felkeltette az érdeklődését a könyv >EZEN< a linken meg tudja rendelni. Ha pedig követni szeretnétek Hajdú-Antal Zsuzsanna munkásságát megtehetitek a Facebook oldalán és az Instagramon is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése