2018-05-23

Top5Wednesday – Eltűnt gyerekek napja



Sziasztok!
Ismét itt van a Top5Wednesday, hurrá! Májusban szabad hónap van, ami annyit tesz, hogy nem kaptunk most témákat. Ezért feldobták az ötletet többen Molyon a Top5Szerda molyos zónájában, hogy csináljunk egy saját hónapot. Mivel tetszett az ötlet, ezért én is most ezeket a topikokat fogom kivesézni, amiket a csapat együtt talált ki.

Május negyedik szerdáját az eltűnt gyerekeknek szenteljük. Ahogy múlthéten is, most is volt 3 választható opció:
– nehezen beszerzett könyvek, amik ilyen vagy olyan okokból eltűntek a boltok polcairól, sokáig kerestük őket vagy,
– emberrablós könyvek vagy,
– a kedvenc olyan könyveinket, amikben kiderül a főszereplőről, hogy egy különleges család sarja, varázsvilágból származik, természetfeletti lény, stb, azaz a „a természetes közegéből eltűnve” nevelkedett.
Anyaként ez engem egy kissé felzaklat, hiszen nincs annál rosszabb, ha egy gyerek elveszik. Viszont úgy érzem, hogy muszáj felhívni a figyelmet arra, hogy mennyi fiatalkorú tűnik el világszerte. Számomra ez nagyon szomorú. Ezért nem szoktam ehhez hasonló könyveket olvasni, csak nagyon ritkán, azokat is nagy kínok között. Úgyhogy a hétre választott témám azokra a könyvekre esett, amiket nehezen lehet beszerezni, így sajnos a mai napig nem jutottam hozzájuk.
A Top5Szerdára egyébként Rétánál bukkantam rá. Ez egy hetente jelentkező rovat, amiben egy GoodReads-es csoportban megtalálható témákban fogok bemutatni könyveket. A csoportot meg is tudjátok nézni ITT, és ha kedvetek támad, akár csatlakozhattok is. Egyre több magyar résztvevője is van ennek a Top5Szerda rovatnak, amit a Molyon egy zónában megtaláltok. ITT megnézhetitek, hogy miket szedtek össze a mieink.

Láttam a könyvből készült filmet, és nagyon szerettem. Ezért is került fel a kívánságlistámra. Sajnos akkor tudatosult benne, hogy ez egy igazi kincs, amit szinte lehetetlenség megszerezni.

Olyan sok pozitív értékelést olvastam a Molyon a figyeltjeimtől, hogy nekem is felkeltette az érdeklődésem. Egy ideig elérhető volt, szinte mindenki lecsapott rá, és beszerezte, én pedig csak vártam, hogy majd lesz még esélyem. Aha, addig vártam, amíg már nem lett elérhető. Azóta is nagy erőkkel keresem azon kötetet, amit nem aranyárban mérnek.

Csodálatos a borítója, a története csodálatos lehet, ahogy a címe is. Nem tudok sokat erről a könyvről, de az tény, hogy ritka példány. Lehet, pont emiatt érzek késztetést arra, hogy szert tegyek belőle egyet.

Kis kakukktojás a listában. Ez a könyv igaz, hogy megvásárolgató, hogy annyira drága, hogy az már fáj. Imádom Cobain zenéjét, sokszor segít átlendülni a nehezebb időszakokon. Így érthető, hogy minden olyan könyv érdekel, ami az életével, és a művészetével foglalkozik. Ekkor bukkantam rá erre a csodára is. Kár, hogy elérhetetlen.

Scott Pilgrim képregények közül ez a legelérhetetlenebb. A többit bezzeg szórják fillérekért a különböző könyváruházak, olcsó polcokon is elés sok rész felelhető belőlük. Kivétel ez a rész. Számomra a miértje hatalmas rejtély, de azon vagyok, hogy megkaparinthassam, mert általa teljes lesz a gyűjteményem.

Rengeteg olyan könyv van, amihez ritkán, vagy iszonyatosan drágán lehet hozzájutni. Nektek milyen beszerezhetetlen könyvek szerepelnek a kívánságlistátokon?
A képek a moly.hu oldalról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése