2018-05-27

Mesesarok - május



Sziasztok!
Elérkezett a hónap utolsó hétvégéje, így jön a Mesesarok, vagyis a havi meseválogatás, amik a fiúknak nagyon tetszett.
Ez a rovat áprilisban valami miatt elmaradt, pedig akkor is olvastunk egy pár könyvet a gyerekeknek. A májusi ajánló viszont érkezik, pár érdekes könyvvel. Remélem, hogy tudok olyan mesekönyveket ajánlani, amik felkeltik az érdeklődésetek.

Fülszöveg:
Az egész egy titkos ládikával kezdődik, és a rejtélyek egyre csak szaporodnak: Mit rejt a titkos tégely? Hová tűnt Gerda? Mik azok a furcsa rajzok a füzetében? Kicsoda DR?És miről csicseregnek a madarak? Kövesd a sorokat és nyomozz együtt Kikivel! „Galamb mutatja az utat, Sas őrzi a fészket. A titok fölött holló köröz, A veréb nem közönséges madár.”
8 éves kortól

Véleményünk:
Ez a könyv a Merítés-díj miatt került a kezeim közé, és gondoltam letesztelem a gyermekeimen is. Még nem olvastam nekik ilyen igazi detektívtörténetet, itt volt az ideje. A fiúknak (főleg a nagyobbnak) nagyon tetszett, és alig várták, hogy a rejtély végére érjünk. Az eleje kissé kesze-kusza, hiszen pont a történések közepében találtuk magunkat. De ahogy estéről estére haladunk, úgy tárult fel előttünk a is a titok, és szépen össze tudtuk rakni az egészet. Érdekes volt a rejtély, a gyerekek élezték nagyon, én felnőtt fejjel nagyon hamar rájöttem az összefüggésekre. A nyelvezete is gyerekbarát, könnyed és érthető. A könyv felépítése pedig tökéletes, még egy olyan fiatal számára is, aki nemrég tanult meg olvasni, mert rövidek a fejezetek. Gyerekként imádtam volna, mert egy különleges titok részese lehettem volna, ezért csak ajánlani tudom/tudjuk.

Fülszöveg:
Átokzug rejtett bugyraiból egy ádáz bestia kúszik elő. Miközben eltünedeznek a szobalányok, a kastély lassan, de biztosan víz alá kerül. Itt már csak Edgár és Heuréka segíthet…
Az Átokzugi família hajmeresztő kalandjait regélik el a…
Hollócsőr históriák
Ismerkedj meg az elátkozott kastély lakóival: Vehemenc hibbant feltaláló; Mézi, a hitvese álmodozó boszorkány; kamasz lányuk, Heuréka imád nyomozni; Vadony, a nyápic öcsike pedig csak Tesó nevű félnótás majmával törődik. Még szerencse, hogy van egy őrangyaluk: Edgár, a család bölcs (és kissé szószátyár) hollója.

Véleményünk:
Véletlenszerűen bukkantam a könyvre a könyvtárban. Csak úgy virított a piros gerincével. Mikor pedig megláttam a címét, és a borítót, rögtön beugrott AniTiger, hiszen korábban az ő blogján láttam a friss megjelenések között. Nem gondoltam, hogy majd a fiúkat is érdekelni fogja, mert ez nem egy tipikus gyerekmese. Kicsit Adams Family beütése van, fantasy szállal, és egy megoldatlan rejtéllyel megspékelve. Nagyobb gyerekeknek ajánlom inkább, mert vannak benne olyan részek, amiktől a kisebbek félhetnek. Ilyen például, mikor felrobban egy béka, és ez illusztrálva is van, vagy mikor eltűnnek a szobalányok, és csupán a cipőjük kerül elő. Ha vevő rá egy nagyobbacska gyerek, jól fog szórakozni, mert egy hebehurgya családot fog megismerni, Edgár, a holló által. Igen, a narrátor egy holló, ami nem egy megszokott jelenség. Még felnőtt fejjel is élveztem a könyvet, így nem csupán a nagyobb gyerekeknek ajánlom, hanem olyan felnőtteknek is, akik szerették az Adams Family-t.

Fülszöveg:
Ezúttal is különleges kalandokban volt részem. Megismertem például Tenebrax Tragikát, a bájosan bizarr rágcsálólányt, aki temetőben lakik, és halottaskocsin furikázik a városban… Ráadásul részt vettem egy hátborzongató halloweenpartin, ahol szőrmeresztő menü fogadott! A könyvben minden ötletet és tanácsot megtalálsz, hogy te is felejthetetlen halloweent szervezhess a barátaidnak!

Véleményünk:
Nem telhet el hónap Geronimo Stilton nélkül. Ez most nem volt másképp. Bár hozzátenném, hogy nekem már a fülemen jön ki, így kicsit önző módon nem voltam hajlandó felolvasni a fiúknak. Ezért az Apjukra hárult ezt a hősies feladat. Többször hallottam, hogy felkacagnak olvasás közben, ezért gondolom, hogy nagyon élvezték. Elmondásuk szerint nagyon jó könyv, és Apa nagyon jól olvassa fel. Ezért is került fel a listára, mert úgy gondolom, hogy már el tudják dönteni a fiúk, hogy valóban tetszett, vagy nem tetszett nekik a könyv. Ez tetszett.

Nemrég érkezett hozzánk egy ígéretesnek tűnő Holden Rose kötet, amire már rá is repültek a fiúk. Persze emelttett még megyünk könyvtárba is, és levadásszuk a június havi olvasnivalókat is. Netán tudtok valamit ajánlani, amit szerintetek érdemes elolvasni egy 6 és 4 éves, mindenre nyitott fiúnak lefekvés előtt?
A képek a moly.hu oldalról, és a Pinterest táblámról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése