2017-10-23

Olvasok Hazait Book Tag


Sziasztok!
Október 23-a magyar nemzetnek egy meghatározó dátuma. 1956-ban ezen a napon budapesti fiatalok tüntettek a diktatúra ellen, amiből forradalom- és szabadságharc lett. Ennek fényében szeretettem volna a mai napra egy igazán magyaros bejegyzést hozni, de sajnos a kreativitásom a béka feneke alatt van, így nehezen, de lemondtam róla. Aztán jött az én Rétám, aki mindig kitalál vagy megtalál valami igazán szuper dolgot, és felcsillant a remény, hogy mégis lesz az ünnephez való bejegyzésem. Ez pedig egy book tag, amiben kicsiny hazámhoz kapcsolódó kérdések szerepelnek. Réta válaszait ITT elolvashatjátok.


Melyik országról fogsz beszélni?
Magyarországról, mert a tag lényege, hogy mindenki a saját hazáját mutassa be.

Mi a kedvenc gyerekkori könyved az országodból?
Sajnos ezt a kérdést passzolom. Kevés magyar mesét olvastak nekem nagyszüleim ezért nem nagyon ismerem a magyar gyerekkönyveket. A fiaimnak annál többet olvasok, hogy ők ne ezt mondják, ha valaki ugyanazt megkérdezi tőlük.

Mondj egy hazai könyvet, amit az iskolában olvastál!
Nagyon sok magyar kötelező olvasmányt elolvastam, viszont a kedvencem Kosztolányi Dezső: Édes Annája volt.

Melyik az a könyv, ami a kedvenc hazai környékeden játszódik? És/vagy nevezz meg egy könyvet, ami az országodnak azon területén játszódik, ahova el szeretnél jutni!
Imádom Budapestet, annak ellenére, hogy sokan koszosnak, büdösnek és hangosnak találják. Én mindig a szépséget látom benne, a sok régi épületet, ami tökéletesen elfér az újépítésűekkel. Úgyhogy majdnem minden Budapesten játszódó könyvet szeretek. Ami az egyik kedvencem Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk.

Nevezz meg egy történelmi regényt, ami a hazádban játszódik!
Mikor megláttam ezt a pontot, akkor rögtön Gárdonyi Géza: Egri csillagok könyve jutott eszembe. Igaz, hogy nem szerettem, mert nagyon el van húzva, de szinte a szomszédban, Egerben játszódik.

Nevezz meg egy könyvet egy bennszülött írótól!
(Ha ez nem alkalmazható az országodra, hagyd ki)
Nálunk nincs bennszülött író, így ezt kihagyom.

Mutass egy klasszikus regényt az országodból!
Szinte az összes magyar kötelező olvasmány klasszikus, úgyhogy ide egy másik kedvencem mondom. Ez pedig Madách Imre: Az ember tragédiája. Sokan nem szeretik, engem mégis megfogott, hogy olyan sok helyen és időben játszódik, és az egész mondanivalója is egyszerűen zseniális. Az már más kérdés, hogy így 25 éves fejjel jobban fel tudtam fogni, mint gimisként, de ha nem lett volna kötelező, akkor soha nem ismertem volna meg ezt a nagyszerű művet.

Melyik az a könyv az országodból, amit még nem olvastál, de szeretnél?
Uhh… hát rengeteg ilyen könyv van. Nagyon szeretem a magyar írókat, főleg a kortárs alkotókat, és vannak bőven, úgyhogy szerencsére tudok belőlük válogatni. Csak egy pár nevet említenék, akiknek a könyveik fent vannak a várólistámon: Leiner Laura, Leitner Olga, Kalapos Éva, Kea West, Anne L. Green, Baráth Viktória, Papp Dóra, Böszörményi Gyula, Varga Bálint, Nyulász Péter, Csabai Márk… és még sokáig folytathatnám.

Említsd meg a kedvenc hazai szerzőidet, könyveidet!
Fentebb már említtettem két kedvencem, most azonban még említek hozzá párat. Mindenféle sorrend nélkül érkezik a felsorolás:
Értékelések: első rész, második rész
♥ Gabriella Eld: Ikercsavar Krónikák,
Többek által értékelésem
Többek szerint értékelésem
♥ Julia Lewis Thomson: Többek sorozat,
♥ A. M. Aranth: A Liliom Kora,
Értékelésem
♥ Hajdú-Antal Zsuzsanna: Léggömbök,
♥ Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn,
Értékelésem
♥ Leiner Laura: Bábel,
Értékelésem
♥ Leitner Olga: Púder nélkül,
♥ Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el!,
Értékelésem
♥ Rojik Tamás: Befogad és kitaszít,
Mesterkulcs értékelésem
Mechanikus farkas értékelésem
♥ Vivien Holloway: Winie Langton történeket,
Értékelésem
♥ Zakály Viktória: Szívritmuszavar.


Akinek van kedve töltse ki nyugodtan, most nem neveznék meg senkit külön. Bízom benne, hogy sikerült az ünnephez méltó bejegyzést hoznom és kedvet csinálni a magyar írók könyveihez.
A képek a moly.hu oldalról, és a Pinterest oldalamról származnak. Fejléckép saját készítés.

1 megjegyzés:

  1. Látom, többünknél is visszaköszönnek ugyanazok a jól ismert nevek, nem véletlen, hiszen olyan jó kis történeteket képesek alkotni íróink, megéri őket támogatni :)
    Köszönöm, hogy kitöltötted ^^

    VálaszTörlés