2019-07-10

Top5Wednesday – 2019 eddigi kedvencei

Sziasztok!
A Top5Wednesday egy szerdánként jelentkező rovat, amiben csupán 5 könyvet ajánlok majd egy adott téma alapján. Ez egy Goodreads-es csoport alapján működik, viszont most éppen nyári szüneten van a rovat írója, így a korábban meg nem írt témákat fogom elővenni, vagy pedig azokat, amiket a tagok ajánlottak.
Most viszont egy olyan témával érkezem, amit Zsani oldalán láttam. Ez pedig a 2019-es év eddigi kedvencei. Zsani kedvenceit >ITT< megnézhetitek. Idén eddgi csupán 35 darab könyvet olvastam el, mégisem olyan könnyű kiválasztani közülük a kedvencem. De ezért megpróbálkozom a lehetetlennel.

Még most is alig találok szavakat erre a könyvre, úgyhogy inkább elmondom azt, amit érzek, ha a könyvre gondolok. Ez az érzés pedig a boldogság. Igen, annak ellenére, hogy a cselekményben rengeteg fájdalom van, mégis humoros és tele van élettel. Az írónő fantasztikusan adja át az érzelmeket, a leírások pedig zseniálisan sikerültek, hiszen magam is úgy éreztem, hogy Jean Perdu oldalán én is egy kalandra indulok, hogy megismerjem önmagam.

Ez egy annyira erős könyv, hogy nem csak nőknek kéne elolvasni, hanem mindenkinek. Imádom, hogy a 30 novellában annyiféleképpen jelenik meg az emberi sors. Nem csupán a csilli-villi, amit mindenki a társadalom elé akar tárni, hanem bizony az is, amit a legmélyebbre dugna el, nehogy valaha a felszínre kerüljön. Ezért olyan emberi az a novelláskötet, mert minden Olvasó képes valamelyik történettel azonosulni, így kicsit jobban érezve magát, hogy nincs egyedül.

Ez a könyv zseniális! A világ, a karakterek, hogy minden mindennel összefügg, igazán üdítően hatott rám. Régen olvastam egy ennyire komplex történettel megírt fantasyt, ami pedig rám a legjobban hatott, hogy gondolkozni kellett olvasás közben.

Olvasás közben úgy éreztem, hogy beengedtek a színfalak mögé és olyan érdekes infókat is megtudtam, amit mások eddig nem ismertek. Ilyenek voltak a rajzolók, akik megrajzolták, amit Stan Lee kigondolt, a Marvel útja egészen addig, míg elnyerte mai formáját, de bepillantást kaptam Stan Lee magánéletébe is. Amit pedig a legjobban szerettem, hogy mindez képregény formában jelenik meg.

Ismét nem csalódtam Gabriella Eld írónőben. Az ő neve garancia a jó könyvekre, lásd: Ikercsavar krónikák. Annak ellenére, hogy a Játékok unatkozó felnőtteknek rövid most leszek megkövezve az írónő által annyi izgalom szorult bele, mintha nem is egy kisregény volna. Imádom a pörgős eseményét, Igort, Alaskát és még Cadiet is. Letéve a könyvet, azt kérdeztem, hogy mikor érkezik a következő legenda. Ez pedig nem sok könyvnél fordul elő, hogy ennyire bezsongva várom a folytatást.
Jövő héten a Top5Szerda Goodreads-es csoportjában lévő javaslatok közül hozom valamelyik témát, mert sok remek ötletet lehet ott is találni.
A képek a moly.hu oldalról származnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése