2019-07-12

Féléves Könyves Kiakadás Tag | 2019


Sziasztok!
Itt van a félév, a legtöbb blogon pedig megszaporodott a félévi összegzős bejegyzések száma. Persze én sem maradhatok ki a sorból, így kitöltésre kerül a Féléves Könyves Kiakadás Tag, amit már tavaly is kitöltöttem. A tavalyi válaszaim >ITT< elolvashatjátok.

Legjobb könyv, amit eddig 2019-ben olvastam
Nemrég összeszedtem az 5 legjobb könyvet, amit idén olvastam, viszont mindközül a legkiemelkedőbb, várjatok, visszajövök 5 perc múlva, addig meditálok rajta. Meg is szültem nagy nehezen, jöjjön a dobpergés…ééés a nyertes:

Legjobb folytatás, amit eddig 2019-ben olvastam
Gondolkodás nélkül tudtam a választ, hogy ide melyik könyvet fogom hozni. Ez pedig nem már, mint:

Egy új megjelenés a várólistámon
Mivel mostanában azzal vagyok elfoglalva, hogy a polcomon vélő könyveket olvasgatom, így nem nagyon figyelem a friss megjelenéseket. Ami érdekel, de nem vagyok benne biztos, hogy olyan nagyon friss megjelenés lenne, az:

Legjobban várt megjelenés az év második felére
Erre nagyon könnyen tudok válaszolni, mert már le is adtam az előrendelést erre a könyvre. Pontosabban nem csak egy könyvre, hanem egy egész sorozatra! Mert én ilyen telhetetlen vagyok. Már alig várom, hogy mind a 6 keménytáblás kötetet a kezembe fogjam, mert imádom a Marvel-univerzumot. Ezért is várom ennyire ezt a sorozatot, ami a
Nagy Marvel regénysorozat.
Szukits kiadás

Legnagyobb csalódás
Mindig rosszul veszi ki magát a legnagyobb csalódás már a Fénypont-Mélypont rovatban is. Most pedig ennek azért mégiscsak nagyobb a súlya, mivel az eddig olvasott könyvek közül kell kiemelnem azt, amiben igazán nagyot csalódtam. Ez akkor még nehezebb, ha a könyvet magyar író írta. Az pedig még jobban megnehezíti a dolgot, hogy a könyv elejét imádtam. Na jó, nem teszek több kört akörül a bizonyos forró kása körül. 2019 féléves legnagyobb csalódása a következő könyv lett:

Legnagyobb meglepetés
Nem gondoltam volna, hogy egy olyan könyv lesz a legnagyobb meglepetés az évben, ami annyira nem is tetszett. Viszont nagyon sokszor visszakanyarodik a gondolatom a cselekményre, és hogy mi lenne, ha ez a való életben egyik ismerősömmel történne meg. Úgyhogy emiatt lett a legnagyobb meglepetés a:

Kedvenc új író (debütáló vagy neked új)
Egy zseniális női író nyerte el ezt a címet. Fantasztikusan épít világot, ezzel pedig azonnal levett a lábamról. Eddig egy magyarul megjelent sorozata van, amit minden fantasy-rajongónak meleg szívvel ajánlok, hiszen zseniális, amit művel a szavakkal ez a nőszemély. Ő pedig nem más, mint:
N. K. Jemisin.
Forrás

Legújabb képzeletbeli szerelmem
Régebben kapásból rávágtam volna 20 könyves álom pasit, de most csupán egyetlen egy jutott eszembe. Imádom, hogy olyan fesztelennek tűnik, mégis egy csomó dolog miatt aggódik. Bár a családja kicsit zizi, mégis imádnivalók. Ez az illető pedig nem más, mint:



Legújabb kedvenc karakter
Végiglapoztam az idén olvasott könyvek listáját, és keresgettem a kedvenceim. Azt mondogattam magamba, hogy nem lehet igaz, hogy már megint ugyanaz a könyv, amiről mostanában annyit áradozom. Aztán rájöttem, hogy de, igaz. Mert ilyen egy jó könyv, mikor az ember lánya képes elképzelni, hogy a karakterei élnek. Na de nagyon elkanyarodtam a témától. Az illető személye teljesen magával ragadt, az elvei, a viselkedése, minden amit ő képvisel, az maga a szabadság.

Egy könyv, ami megríkatott
Idén összesen 2 könyvön sikerült bőgnöm, de amelyik igazán mély hatást tett rám az lesz most a nyertes. Ez a könyv egy gyönyörűen megírt szerelmi történet, ami egy apróság miatt siklott félre. A regény lassú folyású, sok apró részlet van kidolgozva benne, mégis magával ragadó és rengeteg pozitív üzetet hordoz. ha még nem találtátok ki, melyik könyvről van szó, hát elárulom. Ez a könyv, a

Egy könyv, ami boldoggá tett
Nem az a tipikus boldogság uralkodott el rajta olvasás közben, hanem inkább a nevetőgörcs. Annyira jó a humora, hogy a buszon olvasva vissza kellett fognom magam, hogy ne nevessek fel hangosan. A története igazán cuki, és bizonyíték arra, hogy a mesékből sosem lehet kinőni, még akkor sem, ha azt hiszi az ember, hogy már nem hisz bennük. Úgyhogy bártan ki merem jelenteni, hogy mégiscsak boldoggá tett ez a könyv, ami

Kedvenc könyvadaptáció, amit ebben az évben láttam
Idén nem néztem túl sok adaptációt. Azoktól pedig nem estem hasra, amiket láttam. Úgyhogy ezt az opciót most szépen kihagyom.

Legszebb könyv, amit kaptam/vettem az évben
Rengeteg gyönyörű új könyv került a birtokomba, de talán a legkiemelkedőbb az összes közül az egyik nyereménykönyvem. Gyönyörű csillogó a borítója, a minták pedig csodálatosak. Az említett könyv pedig
Alice Broadway: Ink.

Kedvenc értékelés, amit az idén írtam
Azért ez a kedvencem, mert imádtam megírni. Ez a könyv annyira én vagyok. Az összes novellájával együtt képes volt átadni az Olvasóval az emberi lét nehézségeit. Hiszen mindenki talál magának való történetet- legyen az férfi vagy nő- , attól függetlenül, hogy a regény főszereplői nők. Azt pedig csak remélni tudom, hogy az értékelésben sikeresen átadtam az összes imádatom. Ez az értékelés pedig:

Könyvek, amiket még ebben az évben el szeretnék olvasni
Azokon kívül, amiket elkezdtem és ebben a hónapban összeírtam, még ezen könyveket tervezem elolvasni az év fennmaradó részében:
Nem hívnék ki senkit a tag kitöltésére, de bárki viheti magával forrásmegjelöléssel.
Köszönöm a figyelmet!
A képek innen-onnan vannak, főleg a moly.hu oldalról.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése