2019-07-08

Havi ajánló – Hűsítő könyvek

Sziasztok!
A Havi ajánló rovatban könyveket fogok ajánlani egy megadott szempont alapján. Eddig ez egy GoodReads-es csoport alapján működött, de egy ideje nincs új téma, úgyhogy majd innen-onnan, saját kútfőből hozom a témákat.

A havi könyvek mostani témáját a nagy nyári melet ihlette. Mivel árnyékban majd’ 40 fok van ezért olyan köteteket ajánlok, amikben megjelenik a tél, hogy legalább az olvasmányok által érezzünk egy kis hideget.

Sok mindent adott nekem ez a könyv. Először is régen volt olyan olvasmányban részem, amin először bőgtem, majd haragudtam rá, mégis képes volt megnevettetni, a végén pedig megint bőgtem egyet. Mi ez ha nem egy igazi érzelmi hullámvasút? Ez pedig egy igazi klisés mondat volt, bocsi érte. Amellett, hogy egy keserédes történettel lesz gazdagabb az Olvasó, a nyári kánikulában átélheti a telet.

Az orosz tél jelenik meg ebben a regényben, aminél nehezen talál az ember hidegebb telet. Pont ezért tökéletes a forró nyári napokra ez az olvasnivaló Az pedig egy extra, hogy a történet is zseniális. Ami pedig a kedvencem volt, hogy megismertem az orosz folklórt, amiről először azt hittem, cseppet sem fog érdekelni, mégis ez kötött le a legjobban.

Annak ellenére, hogy számomra ez a könyv vontatott és unalmas volt, mégis ajánlom. Ennek az az oka, hogy az ármánykodás, a világfelépítés és a sok egymásra épülő cselekmény nagyszerű összhangot alkotnak. A tél pedig nemcsak a könyv címében jelenik meg, hanem végigkíséri az egész történetet.

Mi is lehetne egy hűsítőbb könyv, mint egy karácsonyi? A Christmasaurus pedig pont a karácsonyt, a telet hozza el az Olvasó számára. Mindenképp vegyétek elő, ha nem szeretnétek még egy fél évet várni a karácsonyra és a hóra.

Bármikor ránézek erre a borítóra megborzongok. De nem csak a borítón jelenik meg a fagy, hanem a történetben is komoly szerepet kap. Nemcsak a természetben fellelhető téllel kell a karaktereknek megküzdeniük, hanem a lelkükben megbúvóval is.

Ennyi lett volna mára, bízom benne, hogy tudtam olyan könyvet ajánlani, ami felkeltette az érdeklődésetek.
A képek a moly.hu oldalról származnak.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Dorka!

    Remélhetem, hogy hamarosan a Holdvíz című debütáló regényemet is elolvasod? :) Talán emlékszel, pár hónapja már beszéltünk itt róla, és a gyönyörű borítóját is feltetted, ami nagyon tetszett neked.
    Ez a könyv aztán igazán hűsítő élmény a nyárban. :)

    Köszönettel:

    Szabó Tamás





    VálaszTörlés