2017-11-09

Az író fejében: Rona Fire


Rona Fire már régóta ír hol könyvet, hol blogot, hol pedig a Nőkorszakban jelenik meg cikke. A megjelent kettő könyve közül én a Switch-et (értékelés: ITT) olvastam el. Volt sok kérdésem a könyvvel kapcsolatban, és persze Rona személye is érdekelt, így felkértem, hogy válaszoljon nekem pár kérdésre. Olyan rendes volt, hogy el is vállalta, és ez a bejegyzés született belőle.
 ***
Jellemezd magad öt szóban!
Rona Fire: nyersen őszinte, makacs, céltudatos, ábrándozó, szenvedélyes.

Miért ezeket a szavakat választottad?
Rona Fire: mert ezek a szavak pontosan körülírják a bennem lévő kettősséget és megmutatják, mi az, ami a legfontosabb a számomra. Az egyenesség, a pontosan kitűzött célok és azok megvalósítása. De a kemény, realista énem mellett egy örök álmodozó is vagyok, szerencsére határtalan fantáziával megáldva, mert ez nagyban hozzájárul az újabb és újabb történetek papírra vetéséhez.

Az ismerőseid, barátiad mit szóltak hozzá, hogy megírtad és kiadtad a Switch-et?
Rona Fire: a barátaim egyáltalán nem a BDSM-rajongót látják bennem. Számukra egy különleges, de hétköznapi lány vagyok, akire mindig számíthatnak. A beszélgetéseink során csak nagyon-nagyon ritkán kerül szóba az erotika.
A faluban viszont, ahol most élek, néha furán fogadják az emberek, számukra a SWITCH nem valóság, bármennyire is életem egy szakaszáról szól. Hiszen ők is a hétköznapokban ismernek, nehezen elfogadható számukra, hogy a múltban egy egészen más ember voltam. Ennek ellenére sok támogatást kapok itthon is, többen is elolvasták már a regényeimet és mindig számíthatok tőlük őszinte kritikára.

Honnan jött az ötlet, hogy megírd az életed egy részét?
Rona Fire: talán kicsit furán hangzik, de a Szürke inspirált erre. Tetszett a történet, sokminden volt benne, ami bejött nekem, mégis éreztem az elejétől fogva, hogy ez egy megálmodott sztori. Egy kicsit meseszerű, ahogy a két főszereplő találkozik, a valóságban ez általában nem így történik. Ezért gondoltam, hogy írok egy olyan történetet, ami sokkal valóságszagúbb. Így született meg a SWITCH, aminek az alapja az én útkeresésem a BDSM világában.

Engem nagyon kíváncsivá tett, hogy vajon melyik része származik az életedből és mi az, amit kitaláltál?
Rona Fire: a történet egészen addig a pillanatig, míg Ronából sikeres író nem lesz, igaz történet. Csak egy dolgot változtattam meg benne, Piar alakját. A PrettyWoman-sztori valós, így találkoztam életem szerelmével, munka közben, de írás közben rájöttem, hogy még mindig annyira fájdalmas emlék a valódi történetünk, hogy ha ép akarok maradni, akkor meg kell változtatnom bizonyos részleteket.
A vége pedig igazából egy olyan jövőkép, amit nagyon is el tudok képzelni magamnak és remélem, hogy néhány éven belül megvalósulhat. Vagyis, összességében azt mondanám 80% valóság, 20% kitaláció.

A könyvben megjelenik egy másik történet is. Őt is olvashatjuk majd tőled, vagy csak a Switch miatt találtad ki?
Rona Fire: a sztori a sztoriban az első  - eddig még ki nem adott – regényem, Furcsa szerelmek a címe. Kicsit keményebb témát boncolgat és sok durva jelenet van benne, ezért nem biztos, hogy valaha is meg fog jelenni.

Mit várhatunk tőled a jövőben? Hasonló pikáns könyveket vagy más műfajban is kipróbálod magad?
Rona Fire: szeretem a kemény témákat, szeretek olyasmiről írni, ami érdekli az embereket, de kevés esélyük van a megismerésre. November végén megjelenő új regényem, a Vörös glória is ilyet feszeget:
Mi késztet arra egy fiatal lányt, hogy áruba bocsássa a testét?
Szabina élete fenekestül felfordul, amikor az orvosok közlik vele, hogy nem lehet gyereke. A külföldön élő lánynak vissza kell térnie Magyarországra, és bár jövője teljesen bizonytalan, hamarosan mégis megveti a lábát és újra összerakja széttört élete darabkáit.
Bérlőtársa belerángatja abba a titkokkal teli világba, ami a pénzért vett szexet övezi. Szabina szemén át az olvasó is megtapasztalhatja, milyen kemény szabályok és váratlan események hálózzák be egy örömlány mindennapi életét.
De, vajon meddig lehet ezt a munkát végezni? A fiatal lány megmutatja, hogy egy ilyen, az átlagember számára botrányos és lealacsonyító munkából is ki lehet hozni valami jót, valami többet. Céltudatossága elnyeri jutalmát és bár nehéz terhet hordoz magával, ami megmérgezi a párkapcsolatait, végül a szerelem is rátalál.

Még legalább 8-10 könyvnyi anyag lézeng a fejemben, jövőre egy igazi, gubancos, mégis hétköznapian ismerős szerelmi történet következik majd.
 ***
Köszönöm szépen a válaszokat! Várom már az új regényt is, remélem alkalmam lesz minél hamarabb elolvasni.

Rona Firet megtaláljátok Facebookon, illetve a Nőkorszak online magazin oldalán is.
A képeket az írónőtől származnak az interjúhoz felhasználva.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése