2017-10-25

Top5Wednesday – félelmetes nem horror könyvek


A Top5Szerdára Rétánál (Habár, a könyves kocsma) bukkantam rá. Ez egy hetente jelentkező rovat, amiben egy GoodReads-es csoportban megtalálható témákban fogok/fogunk bemutatni könyveket. A csoportot meg is tudjátok nézni ITT, és ha kedvetek támad, akár csatlakozhattok is. Már többen is vagyunk bloggerek, akik részt vesznek benne, őket a bejegyzés végén megtaláljátok.
Utolsó októberi szerdán olyan könyveket mutatok be, amik úgy ijesztettek meg, hogy nem az volt a céljuk. Mivel 2 hete, a Félelem a köbön bejegyzésben ellőttem ezt a témát, mert a félelmetes könyveknél a nem horror könyveket is belevettem. Közben pedig ide is tökéletesek lett volna. Úgyhogy most ismét törhettem a fejem, hogy mivel is rukkolhatok elő. Aztán az olvasmánylistám böngészése közben találtam pár olyan könyvet, ami megijesztett, de nem úgy, ahogy egy ijesztő könyv. Most kicsit viccesre fogom venni a figurát, mert azok a könyvek kerülnek bemutatásra, amiktől azért ijedtem meg, mert semmitmondóak voltak számomra, és megrémültem magamtól, hogy mégis kézbe vettem őket. Előre bocsi azoktól, akik imádják a lentebb említett könyveket, de bennem azért hagytak nyomot, mert megrettentem tőlük. 

Anne Eliot: Toplistás szerelem

Nagyon sokan imádják a LOL-könyveket, ezért mikor ezt megvettem ajándékba kíváncsiságból elolvastam. Vagyis csak akartam, mert 50-60 oldalnál nem jutottam tovább. Nem is nagyon emlékszem rám hogy mi volt a történet, csak az élmény maradt meg bennem, hogy nem nekem való.

Cinda Williams Chima: Lángvető
Értékelés: ITT

Nos, már többször említettem, hogy nekem ez a könyv az év csalódása volt. Az elejétől kezdve éreztem, hogy ez nem az én könyvem, ami miatt meg is ijedtem, mert annyira szerettem volna szeretni. A karakterek jók letek volna, ha lett volna melléjük cselekmény. Pontosabban volt is cselekmény, csak iszonyatosan rosszul adagolva, azért többször is be akartam aludni a könyvön.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

Ha csak rá gondolok, máris kiver a víz. Kezdjük azzal, hogy kötelező olvasmány, ami már elég indok arra, hogy tartsak tőle. A másik indok a sok-sok elhúzott rész, ami miatt teljesen élvezhetetlen lett a mű.

Jay Asher: Tizenhárom okom volt…

Ez a történet egy hisztis kamasz lányról szól. Ennyi erővel mindenki feladhatná az életét. Mindenkiről terjednek pletykák ilyenek és olyanok is. Van, aki meg tudja emészteni őket, van aki nem, de az öngyilkossághoz szerintem több kell mint pár ilyen mondva csinált indok. Az ijeszt meg a legjobban, hogy vannak olyan emberek, akik valóban hasonló indokok miatt dobják el maguktól az életet.

Kerstin Gier: Rubinvörös

Egyetlen kérdés: MIÉRT?? Tökéletes példája ez a könyv annak, hogy miként lehet egy jó alaptörténetet egy ennyire egyszerű és irritáló főszereplővel elrontani? Úgyhogy emiatt egy kicsit megijedtem az írónő további könyveitől, pedig a Silber – Az álmok könyve majdnem egy éve várja, hogy elolvassam.

+1
Tahereh Mafi: Illaberek
Értékelés: ITT

Érkezik az év második legnagyobb csalódása! Amennyire imádtam az írónő Ne érints trilógiáját, annyira nem szerettem ezt a könyvet. Tény, hogy gyorsan végighaladtam rajta, de nem azért mert annyira tetszett. Végig attól rettegtem, hogy milyen hülyeség érkezik a következő részben. Számomra az egész könyv olyan semmilyen, és ez ijesztő! Egy könyv szóljon valamiről!

Bízom benne, hogy senkinek nem tiportam agyonmra bele a lelki világába! Nem az volt a célom, hogy lejárassam a könyveket, csak az énnézőpontom mondtam el, hogy számomra miért voltak félelmetesek az említett könyvet. Ha pedig nem tetszett az én összeállításom, akkor nézzétek meg, hogy a többiek miket hoztak össze:

A képek a moly.hu oldalról származnak. A fejléc saját készítésű.

2 megjegyzés:

  1. Szia! :)

    A Silbert mindenképpen ajánlom. :) Olvastam és szerettem az Időtlen szerelem trilógiát, de a Silber, legalábbis az első kötete, sokkal jobb, mint az időutazós. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Sokan mondják, hogy sokkal jobb a Silber, de félek tőle. Talán nemsokára összeszedem a bátorságom és elolvasom :)

      Törlés