2017-08-23

Top5Wednesday – kedvenceim, mielőtt Moly lettem


A Top5Szerdára Réta blogján, Habár könyves kocsmán bukkantam rá. Ez egy hetente jelentkező rovat, amiben egy GoodReads-es csoportban megtalálható témákban fogok bemutatni könyveket. A csoportot meg is tudjátok nézni ITT, és ha kedvetek támad, akár csatlakozhattok is.
A mai téma olyan kömyveket megmutatni, amik azelőtt volt a kedvencem, mielőtt csatlakoztam volna a Molyhoz, GoodReadshez vagy bármilyen könyves közösséghez. Nekem ez a Moly, mert ez volt az első az életembe 2 éve, amire rátaláltam, mint könyves oldal. Már többször említettem, hogy volt egy jó nagy kihagyás az életemben, amikor nem olvastam hobbiból, csak, amit köztelező volt. Csak akkor lettem ismét hivatásos könyvmoly, mikor regisztráltam a Moly oldalra. Így én most olyan könyveket fogok bemutatni, ami többnyire általános iskolában voltak a kedvenceim.

Christine Nöstlinger: Gréti szerelmes
Nagyon ezt a sorozatot, bár csak kettő részét olvastam. Korábban már meséltem, hogy volt egy Gréti nevű barátnőm, és igazából miatta is lettem anno könyvmoly. Így mikor megláttam ezt a történetet, akkor rögtön kivettem a könyvtárból, elolvastam és a kedvencem is lett.

Thomas Berzina: Fiúk kizárva sorozat
Már kislány koromban is vonzottak a fantasy könyvek, főleg az olyanok, amik boszikról szóltak. Így ebben a könyvben mindent megtaláltam, amit anno kerestem. Gondolkoztam rajta, hogy újra kéne őket olvasni, de nem merem, mert nem vagyok benne biztos, hogy ugyanolyan élmény lenne, mikor akkor.

Jean Sasson: A fátyol mögött
Imádtam illetve imádom ezt a könyvet. A nyers valóság az arab világról és kultúráról. Emlékszem még az etika tanáromnak is odaadtam, hogy olvassa el, de visszaadta, hogy ennél rosszabb könyvet az életben nem olvasott, és nem is érti, hogy én hogy hihetek el belőle egyetlen szót is. Hát, nem esett valami jól, sőt… szörnyű érzés volt. Viszont a tényen, hogy szeretem nem változtatott a tanát véleménye.

George R. R. Martin: Trónok harca
Az örök kedvenc! Emlékszem mikor kisebb fiam megszületett, akkor olvastam éjszaka, mikor nem aludt. Úgy gondolta, hogy neki nem kell az alvás, szóval nekem is le kellett foglalnom valamivel. Akkoriban kattantam rá a sorozatra, és kíváncsi voltam rá, hogy könyvben milyen. És sokkal sokkal jobb, mint a sorozat!

Kosztolányi Dezső: Édes Anna
Igen, valóban egy kötelező olvasmány került be. Imádom az Édes Annát a maga komorságával, de a vége miatt lett a kedvencem. Biztos vagyok benne, ha nem lett volna kötelező olvasmány a kezembe sem veszem, viszont akkor ennyivel kevesebb lennék.

Ennyi lettem volna mára. Nektek mik azok a könyvek, amiket még azelőtt imádtatok, mielőtt csatlakoztatok volna valamilyen könyves közösséghez?

Többi Top5Szerdázó blogger:
ArwenGorkie, Helie,HikariJudy,NoémiRéta,❤ Wandamaci.


A képek a moly.hu oldalról származnak.

4 megjegyzés:

  1. Az Édes Annából érettségiztem szóbelin! :D Annyira emlékszem belőle, hogy a sütinek valami komoly jelentősége volt, mert kisérettségin kihagytam a feleletből és a tanárnő felhívta rá a figyelmem :D :D

    VálaszTörlés
  2. Már nem emlékszem rá részletesen, de úgy tűnik neked ez nagyon megmaradt :D

    VálaszTörlés
  3. Érdekes, az Édes Anna nekem is egyik favorit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem kevés olyan kötelező van, amit még érdemes lenne elolvasni a régiek közül, de ha új listát készíthetnék, akkor ez köztük maradna :)

      Törlés